قائم مقام وزیر صنعت در امور کسب و کار اعلام کرد:

رشد 24.6 درصدی نقدینگی تا خرداد 91 / کانال های مدیریت موثر نقدینگی شناسایی شود

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر صنعت در امور کسب و کار گفت: نقدینگی موجود در جامعه در سال 90 با 18.5 درصد رشد و خرداد سال 91 با 24.6 درصد رشد مواجه شده است و این انتظار وجود دارد که کانال های درست مدیریت نقدینگی شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۳۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، مسعود موحدی در شانزدهمین نشست هم اندیشی با عنوان مدیریت نقدینگی بنگاه ها و راهکارهای هدایت سرمایه به بخش های مولد ضمن اعلام این مطلب گفت: باید راههای درست مدیریت موثر نقدینگی شناسایی شوند تا بتوان تأثیر نقدینگی در رشد تورم را مدیریت کرد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور کسب و کار با اشاره به تأثیر نقدینگی در رشد تورم گفت: تعیین سهم نقدینگی در تورم و میزانی از نقدینگی که قابلیت هدایت به سمت تولید را دارد در بهبود شرایط تولید موثر خواهد بود.

موحدی با بیان اینکه نقدینگی موجود در واحدهای تولیدی باید به درستی مدیریت شود ، اظهار کرد: به جای آنکه از مکانیزم ها و فرایندهای پرهزینه استفاده شود باید مدیریت قیمت در واحدهای تولیدی به درستی انجام شود.

قائم مقام وزیر صنعت در امور کسب و کار اظهار کرد: این انتظار وجود دارد که سیستم های پایشی در جای خود به درستی هزینه شوند و کانال های درست مدیریت موثر نقدینگی شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند.

وی اظهار کرد: عدم تناسب رشد نقدینگی با رشد اقتصادی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

موحدی افزود: میزان نقدینگی در سال 90 با 18.5 درصد افزایش و تا خرداد سال 91 با 24.6 درصد رشد مواجه شده است.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت مدنی و فروش اقساطی در سال های اخیر به طور عمده توسط بانک ها مورد استفاده قرار گرفته و سایر روش های مالی کمتر استفاده شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار