معاون داره‌کل میراث فرهنگی استان اردبیل خبرداد:

برگزاری نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی،صنایع دستی ، در اردبیل

خبرگزاری پانا:معاون صنایع دستی ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 19 تا 23 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار می شود

کد مطلب: ۳۷۱۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا دباغ عبداللهی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی افزود: برگزاری 16 جشنواره، نمایشگاه و همایش در سطح استان در طول سال جاری پیش بینی شده که تاکنون شش مورد آن برگزار شده است .

وی بیان کرد: هشت مورد این برنامه ها در سطح استانی و هفت مورد آن ملی و یکی نیز در سطح بین المللی برگزار می شود .

دباغ عبداللهی با اشاره به اینکه حوزه های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از ادغام به صورت منفرد نمایشگاه های خود را در سطح کشور برگزار می کرد، افزود: در یک حرکت ابتکارانه برای نخستین بار تصمیم گرفته شد تا قابلیت های حوزه سه گانه استان در قالب یک نمایشگاه در سطح مراودات بین المللی و ارتباط با کشورهای همسایه و همجوار برگزار شود .

وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور با 140 غرفه میزبان 31 استان کشور خواهد بود، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش صنایع دستی سراسر ایران، قابلیت های گردشگری شرکت های خدمات مسافرتی، فعالان صنعت گردشگری سطح کشور و شرکت های بین المللی نیز در معرض نمایش گذاشته خواهد شد .

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در نخستین ماه سال مالی 94، بیان کرد: از بابت تخصیص و تأمین اعتبار به طور قطع نیازمند همیاری و همکاری مقامات سازمان برنامه و بودجه استانداری و سایر نهادهای ارگانی و اجرایی شهرستانی و استانی هستیم .

عبداللهی برگزاری این نمایشگاه را یک حرکت ملی و بین المللی توصیف کرد که قابلیت ها و توانمندی های استان اردبیل را در قالب یک برنامه ملی به نمایش می گذارد .

وی گفت: همچنین این نمایشگاه یک فرصت قابل توجهی برای بازدید و آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با جاذبه های استان در زمان پیک سفر فراهم کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار