مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری خمین در گفت و گو با پانا:

13 حلقه مار و افعی در شهرستان خمین زنده گیری و به طبیعت بازگردانده شد

خبرگزاری پانا: مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری خمین گفت: 13 حلقه مار و افعی از ابتدای سال جاری تاکنوندر مناطق مسکونی خمین توسط آتش نشانان زنده گیری و به طبیعت بازگردانده شد.

کد مطلب: ۳۶۹۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

مهدی کمانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: یک بار دیگر زنده گیری دو حلقه مار از نوع آتشی از یک واحد مسکونی در روستای نازی رخ داد.
وی ادامه داد: با درخواست کمک اهالی روستای نازی از نیروهای امدادی آتش نشانی خمین و در پی تماس تلفنی با سامانه 125، نیروهای عملیاتی را به محل اعزام کردند و با استفاده از تجهیزات مخصوص، دو حلقه مار را در یک واحد مسکونی این روستا به دام انداختند.
مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری خمین اظهار داشت: این مارها از زمین‌های کشاورزی به داخل واحد مسکونی آمده بودند و در سقف چوبی منزل جاگیر شده و رعب و وحشت اهالی خانه را برانگیخته بودند.
کمانی بیان کرد: روز گذشته نیز یک حلقه مار زیتونی از زیر پل عبوری در داخل خیابان شریعتی این شهر زنده‌گیری شد.
وی ابراز داشت: شهروندان با مشاهده این مار در خواست کمک از سامانه 125 کردند و با جستجوی تیم عملیاتی این خزنده در لابه لای جدول و زیر پل به دام افتاد.
مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری خمین اضافه کرد: طول مار آتشی تا 150 سانتیمتر می رسد و از جوندگان کوچک، پرندگان کوچک و گاهی دوزیستان تغذیه می کند.
کمانی خاطرنشان کرد: مار زیتونی یک نوع مار آبی است که دمی پهن دارد، از آن برای جلو راندن خود در آب استفاده می کند، از ماهی تغذیه می کند و سمی بسیار کشنده دارد که می تواند در عرض چند ثانیه طعمه‌اش را از پا در آورد، مارهای آبی هوا تنفس می‌کنند و مجبورند در فواصلی معین به سطح آب بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار