زنده گیری مار سمی در اردل

اردل(پانا)-ماموران امدادی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل، یک حلقه مار سمی را در یک واحد مسکونی در یکی از محله‌های این شهر زنده‌گیری کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
زنده گیری  مار سمی در اردل

عزت الله اسدی رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل گفت: به دنبال تماس تلفنی یکی از اهالی شهر مبنی بر رؤیت یک حلقه مار سمی در منزل مسکونی، گروه امداد بلافاصله به محل اعزام شد.

به گفته وی این مار با یک متر و ۲۰ سانتی متر طول، از نوع سمی پلنگی است که کنار لوله گاز شهری در سقف منزل جا خوش کرده بود.

در سه روز گذشته این دومین گزارش مارگیری ماموران امدادی آتش نشانی شهر اردل است.

به گفته اسدی شنیدن صدای مرغ عشق مار را به منزل مسکونی کشانده است؛ البته مار جفت مرغهای عشق را در قفسشان خورده است.

وی افزود: مار قبلی هم باشنیدن صدای پرنده به خانه مسکونی در اردل رفته بود.

اسدی توصیه کرد: مردم ضمن سمپاشی، از نگهداری پرندگان در منازل خودداری کنند و اجازه ندهند منزلشان پر از علف های هرز شود، ماموران امدای آتش نشانی شهر اردل با استفاده از کپسول در اکسید کربن co۲ و انبر مخصوص مارگیری، مارها را زنده گیری و پس از انجام اقدامات لازم در طبیعت رهاسازی می کنند.

اسدی از مردم خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب‌زدن به آن خودداری کرده، با دقت این حیوان را تعقیب و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش‌نشانی را برای به دام انداختن آن مطلع سازند.

براساس مطالعات علمی مربوط به خزندگان، مار‌ها برای پناه بردن به مناطق امن به ساختمان‌های نزدیک زیستگاه‌های خود پناه می‌برند و با توجه به کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری و شرایط آب و هوای امسال، احتمال ورود مار به منازل یا دیگر ساختمان‌های اداری و غیراداری دور از ذهن نیست.

دانش آموز خبرنگار: مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار