سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ اعلام کرد؛

توصیه ایران به کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز

خبرگزاری پانا: سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: کانال 16، مسیر ارتباطی ما با شناورهای عبوری از نزدیکی محل برگزاری رزمایش است.

کد مطلب: ۳۶۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امیر دریادار امیر رستگاری اظهار کرد: کانال 16، یک سامانه ارتباطی عمومی است که تمامی شناورها با هر ملیتی می‌توانند پیام‌های خود از جمله درخواست کمک از سایر شناورها را از این طریق ارسال و دریافت کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین امنیت تمام کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز گفت: ما به طور منظم و مداوم روی کانال 16 به تمام کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز اعلام می‌کنیم که به دلیل تیراندازی هوایی و سطحی در منطقه فاصله ایمنی از محل رزمایش را حفظ کنند.

رستگاری خاطرنشان کرد: رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 در راستای تأمین امنیت پایدار در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند است و ما این پیام را به کشورهای دوست و مسلمان نیز اعلام کرده‌ایم. ما معتقدیم که ثبات و آرامش، تنها با حضور و مشارکت کشورهای منطقه ایجاد می‌شود.

سخنگوی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 در ادامه گفت: یکشنبه و در سومین روز از برگزاری رزمایش، تسخیر ساحل توسط تکاوران دریایی و جنگ الکترونیک (جنگال) توسط شناورهای دریایی انجام شد. در این مرحله از رزمایش هر کشتی نیروهای مهاجم که رهگیری و در تیررس زیردریایی‌ها باشد، مورد هجوم و انهدام آنها قرار گرفتند.

رزمایش تخصصی دریایی ولایت91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه گذشته (هشتم دی ماه) با رمز یا حسین (ع) در شرق تنگه هرمز، دریای عمان و مدار 18 درجه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار