اشعار امام خمینی توسط یکصدخوشنویس فارس بداهه نویسی شد

خبرگزاری پانا: هنرمندان خوشنویس اهل فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ ˝ع˝به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اشعار وجملات ایشان را با بداهه نویسی،ترسیم کردند.

کد مطلب: ۳۵۵۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،آیین بداهه نویسی خطاطان به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد و در این مراسم یک صد از نفر از برترین های خوشنویسی فارس و شیراز اشعار و بیانات ایشان را در حرم مطهر حضرت شاه چراغ "ع" به رشته تحریر در آوردند.

مهدی امیدبخش، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه برگزاری مراسم بداهه نویسی خطاطان به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) گفت: این مراسم با تاسی از برنامه «مشق قدر» برپا شده است در مراسم «مشق قدر» اعضای خوشنویس اقدام به نوشتارهای مختلفی در خصوص ماه مبارک رمضان،‌ قدر و امام علی (علیه السلام) می پردازند.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ انجمن خوشنویسان استان،‌ آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) و بسیج هنرمندان برپا شده است،‌ خطاطان از دیوان امام خمینی (ره) و‌ احادیث، مطالبی را انتخاب و آن را به رشته تحریر در می آورند،‌ افزود: برترین اثرهای این مراسم از سوی انجمن معرفی می شود و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در یکی از نگارخانه های شیراز به نمایش در می آید.

امید بخش با یادآوری این مطلب که یک صد از نفر از برترین های خوشنویسی فارس و شیراز در این مراسم حضور داشتند، اظهار داشت: هنرمندان عشق و ارادت خود را به امام شهدا اینگونه ابراز می دارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز دراین مراسم افزود:به زودی در فراخوان هایی شاهد ایجاد نهضت مردمی خط زیبا خواهیم بود.

نیما زارع در آیین بداهه نویسی"خط امام"بیان داشت: سازمان بسیج هنرمندان با همکاری فرهنگ و ارشادفارس تلاش دارد تا این هنر ارزشمند را دربین آحاد مردم با فراگیرکردن آموزش ها گسترش دهد در همین راستا به زودی در فراخوان هایی شاهد ایجاد نهضت مردمی خط زیبا خواهیم بود.

زارع با اشاره به هنر خوشنویسی ابراز داشت: هنرخوشنویسی،‌‌ موهبتی‌ الهی است که یقینا تکلیفی برعهده هنرمندان این عرصه خواهد گذاشت.

وی افزود: هنرپاکی که ریشه در عقاید ما دارد وسابقه آن به کتابت قرآن توسط اهل بیت(ع) می‌رسد.

زارع با اشاره به هدف از برگزاری برنامه ی بداهه نویسی خوشنویسی " خط امام" عنوان داشت: در سالروز ارتحال

بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، هنرمندان انقلابی و متعهد ما درشهر مقدس شیراز گردهم آمدند تا ازخط امام(ره) بگویند وخوش بنویسند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: خطاطی اشعار و مشق جملات پرمغز روشنگر حضرت امام(ره)،مرور راه ایشان است که همانا مبارزه ی با ظالم وگرفتن حق ضایع شده ی مظلوم می باشد.

زارع با اشاره به تعهد هنرمندان بسیجی به راه امام(ره) تصریح نمود: بداهه نویسی "خط امام" اوج تعهد در کنار تخصص را داراست که در جوار مرقد نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) که ایشان نیز یکی از خطاطان اهل بیت(ع) نیز می باشد، تعهد هنرمندان را به منصه ی ظهور می گذارد.

گفتنی است،بداهه نویسی خوشنویسی "خط امام" به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) توسط آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام)،اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس،سازمان بسیج هنرمندان فارس و انجمن خوشنویسان شیراز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار