معاون ساخت و توسعه راهآهن:
حفاری بزرگترین تونل راهآهن میانه-اردبیل به پایان رسید
خبرگزاری پانا:معاون ساخت و توسعه راهآهن از اتمام حفاری بزرگترین تونل راهآهن میانه-اردبیل خبر داد و گفت: مشکلات موجود سبب شد حفر این تونل به طول ۱۱۷۰ متر به اجبار تنها از یک جبهه و به صورت یکطرفه انجام شود که این امر سختی کار را بیشتر کرد.
به گزارش خبرگزاری پانا، مسعود نصرآزادانی اظهار داشت: راهآهن اردبیل-میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر بیش از ۲۳ هزار متر تونل دارد که تاکنون ۱۶ هزار متر آن حفر شده است.
وی با اشاره به چگونگی حفر تونل در پروژههای زیرساختی حمل و نقل گفت: حفر تونلها در چند جبهه کاری و حداقل از دو سمت تونل انجام میشود که این امر در تسریع و تسهیل انجام کار موثر است اما در این پروژه به دلیل مجاورت مسیر با یک روستا و «سد شهید پیرتقی» حفر تونل از یک سمت انجام شد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرایط خاص جغرافیایی منطقه را سبب حفر ۵۸ دستگاه تونل در این محور عنوان و اضافه کرد: احداث ۳۱ دستگاه پل به طول ۷ کیلومتر شامل ۴ کیلومتر پلهای درهای بزرگ و ۳ کیلومتر پل آبرو با حجم کل عملیات خاکی حدود ۴۰ میلیون متر مکعب در این پروژه به انجام خواهد رسید.
نصرآزادانی یادآور شد: راهآهن میانه-اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر با سرعت طرح ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است که تاکنون پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور حدود ۶۱.۵۰ درصد است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن احداث خطآهن میانه-اردبیل را شامل دو بخش میانه - فیروزآباد و فیروزآباد - اردبیل عنوان کرد که بخش میانه - فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰.۶۰ درصد شامل ۵ قطعه و بخش فیروزآباد-اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۹.۳۰ درصد شامل ۴ قطعه است.
ارسال دیدگاه