ادیب و شاهنامه‏‌پژوه برجسته ایرانی و استاد دانشگاه هامبورگ آلمان:

گنجینه قرآن آستان قدس رضوی میراث گرانقدری برای فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری پانا: ادیب و شاهنامه‏‌پژوه برجسته ایرانی و استاد بازنشسته دانشگاه هامبورگ آلمان،کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی را دو مجموعه فرهنگی و سیاحتی عظیم خواند.

کد مطلب: ۳۴۹۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس ‌رضوی، جلال خالقی مطلق ادیب و شاهنامه‏‌پژوه معروف ایرانی و استاد دانشگاه هامبورگ آلمان، پس از بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با حضور در گنجینه مخطوطات این کتایخانه، از قرآنها و شاهنامه‌های خطی منحصر به فرد این مجموعه دیدن کرد.

جلال خالقی مطلق پس از بازدید از این گنجینه گفت:کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مرکز بسیار عظیمی است که خدمات بسیار خوبی به دانش پژوهان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مهم‌ترین گنجینه نسخه خطی در ایران است افزود: این کتابخانه بسیار وسیع و دارای تجهیزات خوبی در راستای ارائه خدمات علمی و پژوهشی به مراجعان است.

شاهنامه‏‌پژوه برجسته ایرانی و استاد بازنشسته دانشگاه هامبورگ آلمان پس از بازدید از موزه آستان قدس رضوی، گنجینه قرآن و نفایس این مجموعه را منحصر به فرد خواند و اظهار کرد: آنچه در این گنجینه بسیار ارزشمند است ترجمه‌های قرآن است که میراث گرانقدری برای فرهنگ اسلامی و فارسی زبانان جهان است.
گفتنی است کتابخانۀ مرکزی آستان ‌قدس رضوی، با زیربنای بیش از28800 متر مربع فضای فرهنگی و مطالعاتی، 51 کتابخانۀ وابسته و تخصصی در سراسر کشور، بیش از 150 هزار نسخه کتاب خطی و چاپ‌سنگی و بیش از سه میلیون و 800 هزار جلد کتاب چاپی، بیشترین اعضای کتابخانه‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و با 10 قرن سابقه، یکی از قطب‌های مطالعاتی و فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار