شب گذشته با حضور مراجع تقلید

مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) در قم برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی بهجت(ره) از مراجع برجسته تقلید جهان، شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد.

کد مطلب: ۳۴۸۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله عباس محفوظی از اعضای مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در مراسم باشکوه سالگرد ارتحال آیت الله بهجت وی را عالمی عامل توصیف کرد: ارزش یک عالم به این است، که به آنچه آموخته عمل کند . وی افزود: پرهیز از هر چیزی که انسان را از معرفت و شناخت به حق باز دارد، از مهمترین شاخص های یک عالم به شمار می رود، که مرحوم بهجت این ویژگی را به خوبی داشت .

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به تخصص منحصر به فرد و بی نظیر آیت الله بهجت در علوم دینی و فقهی، تصریح کرد: آن مرحوم همچنین حضور ذهن و مهارت خاصی در بیان مسائل فقهی داشت، به نحوی که در جلسه های استفتا از او بدون اینکه کوچکترین احتیاجی به کتاب و یا منابع علمی مختلف داشته باشد، پاسخ سوالات شرعی را بیان می کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان باید خود ارزیاب اعمالش باشد عنوان کرد: رشوه، زیر میزی و حق مردم را پایمال کردن گناه‌های بسیاری دارد که انسان را از راه سعادت دور می‌کند؛ اکنون این مشکلات به صورت کامل در جامعه اسلامی از بین نرفته است .

محفوظی تصریح کرد: برخی از سهم امام دریافت کرده اما علیه تشیع کتاب نوشته‌اند این افراد باید در آینده‌ای نزدیک پاسخ‌گوی اعمال خود باشند، چراکه روزی اعضای بدنمان علیه ما شهادت می‌دهند .

در ادامه این مراسم غلامرضا سازگار یکی از مداحان برجسته کشوری به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) به نوحه سرایی پرداخت .

آیت الله محمد بهجت فومنی در اواخر سال 1334 هجری قمری در خانواده ای دیندار و تقوا پیشه، در شهر مذهبی فومن واقع دراستان گیلان، چشم به جهان گشود، و در 27 اردیبهشت سال 1388 در شهر قم دار فانی را وداع گفت، و پیکر مطهرش در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار