نشست صمیمی فرماندار تویسرکان با مردم جهت بررسی مشکلات تویسرکان

خبرگزاری پانا: سید مهرداد موسوی، فرماندار تویسرکان گفت: 130میلیارد تومان به باغداران شهرستان تویسرکان به علت سرمازدگی خسارت وارد شد.

کد مطلب: ۳۴۵۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، موسوی در جمع مردم تویسرکان در مسجد اعظم محله جولستان گفت: سرما زدگی ناگهانی اردیبهشت ماه سال جاری از مجموع پنج هزار و 300 هکتار باغات گردو، چهار هزار و 200 هکتار را با آسیب و خسارت مواجه کرد.
وی بیان کرد: همچنین باغات دیگر محصولات مانند آلو و سیب و مزارع جو و گندم نیز تا حد زیادی از این سرما زدگی بی سابقه خسارت دیدند.
موسوی ادامه داد: با توجه به اینکه امرار معاش جمعیت بسیاری از مردم تویسرکان از طریق باغداری و کشاورزی صورت می گیرد، واقعه سرمازدگی با ایجاد بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال بر روند کلی اقتصاد شهرستان اثر گذار و محسوس است.
وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات عمرانی استان همدان در سال گذشته رقمی معادل یک هزار و 60 میلیارد ریال بود تصریح کرد: با توجه به تنگناهای دولت در میزان اعتبارات مالی که در اختیار دارد نمی توان فقط به اعتبارات و کمک های دولتی در این حوزه تکیه کرد.
فرماندار تویسرکان اظهار کرد: از ابتدای بروز خسارات سرما زدگی به باغات و مزارع، تلاش برای حل مشکلات با مکاتبه و رایزنی های مستمر و موثر با استانداری، ستاد بحران کشور و وزرای کشور، جهاد کشاورزی و دیگر وزاری مرتبط انجام گرفته است.
وی گفت: عمق و گسترگی سرما زدگی و خسارات وارده به باغات و مزارع شهرستان های تویسرکان، نهاوند و اسد آباد به شخص رئیس جمهوری نیز انتقال داده شده و تصمیمات خوبی برای معضلات این بخش در حال شکل گیری است.
موسوی همچنین از سفر رییس کمیته بحران کشور به استان همدان و شهرستان تویسرکان در روز پایانی هفته جاری خبر داد.
فرماندار تویسرکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی دولت و تنگناهایی که تحریم های اقتصادی به کشور تحمیل کردند گفت: دولت یازدهم در شرایطی مدیریت کشور را به عهده گرفت که خزانه خالی بود و کوله باری از معضلات اقتصادی برای کشور ایجاد شده بود.
وی تصریح کرد: درچنین شرایطی و در حالی که واحدهای نانوایی با توجه به افزایش قیمت آب، برق و اجرت کارگران حاضر به ادامه فعالیت نبودند، دولت به اجبار قیمت نان را مقداری افزایش داد.
موسوی توضیح داد: بر اساس سیاست دولت در این بخش تنها 20 درصد از نانوایی های کشور در مناطق و شهرستان های مختلف به صورت آزاد پز فعالیت می کنند.
وی ابراز کرد: از مجموع هشت هزار و 830 تن آرد مصرفی شهرستان تویسرکان که می بایست بین 130 تا 132 نانوایی در کل شهرستان و روستاها توزیع می شد،166 تن آزاد شد.
موسوی افزود: این عمل بر اساس این سیاست دولت انجام گرفت که نان لواش به عنوان نان دولتی محسوب و دیگر انواع نان مانند سنگک و بربری با قیمت آزاد عرضه شوند.
وی همچنین بر فعالیت مستمر و پیگیر شورای آرد و نان شهرستان تاکید کرد و اعلام کرد: در آینده ای نزدیک چند واحد نانوایی سنگکی جهت رفاه حال شهروندان شهرستان تویسرکان از سهمیه دولتی برخوردار می شوند.
فرماندار تویسرکان بر بازرسی و نظارت دقیق بر عملکرد نانوایی ها در سطح شهرستان نیز تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار