همزمان با سراسر كشور

جشن شكرگزاری ارتقای قرآن مدارس ابتدایی بیرجند برگزار شد

خبرگزاری پانا : همزمان با سراسر كشور جشن شكرگزاری ارتقای قرآن دانش آموزان پایه سوم مدارس ابتدایی بیرجند در محل مزار شهدای باقریه برگزار شد .

کد مطلب: ۳۴۲۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا ، معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم گفت : مهم‌ترین مأموریت و وظیفه وزارت آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه‌های لازم جهت دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت اسلامی برای آحاد جامعه است.


سیدمحمدحسینی افزود : آموزش قرآن كریم ، به منظور انس و ارتباط دائمی و بهره‌مندی مادام‌العمر از آموزه‌های حیات بخش آن ، جایگاه ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت اسلامی دارد.


وی ادامه داد : توجه جدی به تربیت قرآنی و نیز آموزش قرآن كریم در آموزش و پرورش ، همیشه و به‌ ویژه در سال‌های اخیر از تأكیدات و مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش بوده است.


وی تصریح كرد : مهم‌ترین هدف آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی یعنی توانایی روخوانی سوره‌ها و عبارات قرآنی كتاب درسی به روخوانی كل قرآن كریم با رسم الخط آموزشی(در برنامه جدید) ارتقاء می‌یابد وسایر اهداف جنبی مانند آشنایی با آموزه‌ها و پیام‌های قرآنی، قرائت زیبای برخی از سوره‌های كوتاه و ... نیز با اصلاحاتی مناسب سازی خواهد شد.


در این مراسم معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز گفت : توجه جدی به موضوع انس با قرآن كریم وعلاقه به یادگیری آن در تمام مراحل ، جامعیت آموزش قرآن با تاكید بر آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن ، ارتقای توانمندیهای معلمان با استفاده از شیوه های متنوع و موثر ، توانایی روخوانی قرآن به صورت شمرده و آرام از روی مصحف با رسم الخط آموزشی از اصول و مبانی اجرای طرح ارتقای قرآن در پایه سوم مدارس ابتدایی است .


فاطمه ثقه الاسلامی افزود : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه آموزش قرآن در دوره ابتدایی، طرح ارتقای آموزش قرآن پایه سوم ابتدایی در مدارس ابتدایی به مدت 33 روز اجرا شده است .


وی ادامه داد : در اجرای این طرح دانش آموزان در ساعات اول یا دوم هر روز آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن داشته اند .


وی اظهار داشت : اجرای این طرح کمک زیادی به یادگیری قرآن در دانش آموزان كرده و دانش آموزان در پایان دوره ابتدایی در روخوانی قرآن مشکلی نخواهند داشت .


گفتنی است در این مراسم دانش آموزان شركت كننده به اجرای سرود ، تواشیح و قرائت قرآن پرداختند و به دانش آموزان شركت كننده هدایایی داده شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار