نشست تخصصی مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش برگزار شد

خبرگزاری پانا: نشست تخصصی مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش با معاونان ، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه معاونت آموزش ابتدایی شهرستانها ومناطق خراسان شمالی در سالن فرهنگیان شهرستان بجنورد برگزارشد.

کد مطلب: ۳۴۲۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارآموزش وپرورش پانا: صادق صادق پور مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش در این نشست، گفت: استان خراسان شمالی در بحث نیروی انسانی و هم در بحث فضاهای آموزشی در رتبه های پایین تری قراردارد.

وی در بحث کمبود نیروهای معلم در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امیدواریم که امسال کاهش نیروها را برطرف کنیم.
صادق پور اظهارداشت: باتوجه به اینکه جمعی از نیروهای آموزش وپرورش بازنشسته می شوند قطعا" جمعی دیگر به کسری نیروی انسانی افزوده خواهد شد و این کمبود نیرو را تأمین خواهد کرد.
این مقام مسئول در بحث کمبود فضاهای آموزشی نیز اشاره کرد : بخشی از اعتبارات فضاهای آموزشی را وزارت آموزش وپرورش پرداخت می کند وبخش دیگری نیز از کمک خیرین دریافت می شود که برای حل مشکل فضاهای آموزشی هزینه می گردد و امیدواریم که بتوانیم بارفع مشکل فضاهای آموزشی شاهد پویایی باشیم.
وی افزود: امسال برای پنجمین بار در شهریور ماه جشنواره جابر در تهران با حضور دانش آموزان سراسر کشور برگزار می شود.
معاونت آموزش ابتدایی آموزش وپرورش خراسان شمالی نیز در این نشست، از وجود 4هزار و 587 نفر آموزگار دوره ابتدایی در استان خبر داد .
عصمت بدخشان در ادامه افزود: یکی از ویژگی های استان خراسان شمالی این است که جمعیت دانش آموزی ابتدایی روستایی بیشتر از جمعیت دانش آموزی ابتدایی شهری است.
وی از 3هزارو 948 دانش آموز عشایر در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: که این تعداد دانش آموز در 157 آموزشگاه استان مشغول به تحصیل هستند.
بدخشان وجود نیروهای بسیار توانمند ، جدی و تلاشگر را یکی دیگر از ویژگی های ممتاز استان خراسان شمالی برشمرد.
وی در بحث پوشش تحصیلی در کلاس اول ثبت نام نموده اند را بیش از 93 درصد دانش آموزان دوره اول ابتدایی در کلاس درس حاضر شدند که فقط 29 نفر از دانش آموزان دوره اول ابتدایی در استان شناسایی نشده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار