۵۰ هکتار از اراضی شهرستان نایین به کشت پنبه اختصاص یافت

خبرگزاری پانا : کار‌شناس مسئول زراعت و مکانیزاسیون جهادکشاورزی اصفهان گفت: کاشت پنبه در شهرستان نایین از فروردین ماه آغاز شده که در این روش با استفاده از بذر مرطوب دلینته شده و مخلوط با بذرگوجه، گلرنگ و ذرت علوفه‌ای استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۳۴۰۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،‌ الهی، تاکید کرد: در این روش با استفاده ازشیوه سنتی وبه روش میخی در زمینی که قبلا آبیاری شده (هیرم کاری) انجام می‌شود.

وی بااشاره به اینکه به دلیل کم آبی درشهرستان نایین و رقابت آبی پنبه با (گندم و جو،) اولین آبیاری زمین پنبه در اواخر زمستان انجام شده است ادامه داد: دراوایل فصل بهار پس از گاورو شدن خاک، عملیات کاشت انجام می‌گیرد و آبیاری دوم ممکن است ۷۰-۶۰ روز بعد از کاشت و به محض از آب افتادن گندم و جو انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این وقفه در آبیاری باعث تنش شدیدآبی در بوته‌های پنبه شده و آن‌ها را با شرایط گرم و خشک منطقه کویری سازگار می‌نماید.

الهی در ادامه افزود: کشاورزان شهرستان نایین برای جلوگیری از رشد رویشی و تحریک گلدهی بوته‌های پنبه اقدام به سربرداری بوته‌ها با دست می‌نمایند.

وی بیان داشت: کاشت پنبه به اینصورت و مخلوط با محصولات علوفه‌ای و خوراکی در کشور کم سابقه بوده و خاص بعضی از مناطق کویری می‌باشد.

کار‌شناس مسئول زراعت و مکانیزاسیون جهادکشاورزی اصفهان گفت: عملکرد این محصول درشهرستان نایین ۱۷۰۰ کیلوگرم وش در هر هکتار می‌باشد که در مجموع ۸۵ تن وش تولید خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار