گلستانهای نوش آباد به غنچه نشستند

خبرگزاری پانا : مجری کشت گل محمدی در نوش آباد گفت: شرایط آب و هوایی و اقلیم کویری باعث شده است که گلستانهای این شهر زودتر از مناطق کوهستانی شهرستان کاشان غنچه بزند.

کد مطلب: ۳۳۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،"محمود ساجدی" افزود: با کاهش بارندگی سالانه و استمرار خشکسالی در کشور، کشت جایگزین در مناطق کویری یک ضرورت است که کشت گل محمدی از جمله اقدامات موثر در نوش آباد و مناطق همجوار تلقی می شود.
به گفته وی، طی چهار سال از کشت آزمایشی گل محمدی در نوش آباد، مساحت زیر کشت از دو جریب به بیش از نه هکتار رسیده که حاکی از موفقیت جایگزینی گل به جای صیفی جات است.
وی تصریح کرد: خشکسالی و کمبود آب، یک تهدید جدی برای جامعه بشری است که مسوولان جهاد کشاورزی برای آشنایی کشاورزان باید دوره های آموزشی و اقدام موثر مبتنی بر پژوهشهای علمی و تحقیقاتی را عملیاتی کنند.
وی تاکید کرد: زودرس بودن محصول گل در نوش آباد و مناطق کویری می تواند یک عامل مثبت برای تشویق کشاورزان به طرف توسعه باغ های گل باشد که درآمدی بیشتر از سایر محصولات را به دنبال دارد.
مجری کشت گل محمدی در نوش آباد گفت: بنا به تحقیقات در میان گیاهان گوناگون، گل محمدی مقاومت زیادی در شرایط کم آبی مناطق کویری دارد و فاصله بین آبیاری بین هفت تا ۲۰ روز تغییر می‌کند.
ساجدی افزود: سازگاری گل محمدی، با خشکی و شوری از دیگر ویژگی های توسعه کشت این محصول است به طوری که ، در پهنه‌هایی که آب شور است، تاثیر چندانی در کیفیت گل محمدی دیده نمی شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار