نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد:

بی سوادی زیبنده فارس نیست/ تلاش مسئولین آموزش و پرروش برای رفع بی سوادی

خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در استان فارس بر تلاش برای رفع بی سوادی در استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۳۳۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز به یک الی هفت دی ماه، هفته نهضت سواد آموزی اشاره و ابراز داشت: نهضت سواد آموزی چیزیست که به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.


وی با بیان اینکه در استان فارس تقریبا شش درصد شهروندان بین 10 تا بیشتر از 40 سال بی سوادند، تصری کرد: بی سوادی زیبنده استان فارس در قله کمال و معرفت نمی باشد.


آیت الله ایمانی ضمن تاکید بر تلاش آموزش و پرورش بری رفع هر چه سریعتر بی سوادی گروه بی سوادان در استان، گفت: امیدوارم با برنامه ریزی آموزش و پرورش این مهم حل شود و شما مردم هم هر کجا هستید و صدای من را می شنوید برای انجام این کار همکاری لازم را داشته باشید.


امام جمعه شیراز در ادامه به سالروز فرا رسیدن 9 دی و هفته بصیرت اشاره و اذعان داشت: نهم دی ماه در تاریخ ملت ما روزی پایدار و به یاد ماندنی شد، در سال 88 بعد از فتنه 22 خرداد نظام استکبار با بلندگوهای داخل کشور عزم خود را برای دگرگونی نظام جزم کرد و امیدوار بود که بزودی نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد.


آیت الله ایمانی ادامه داد: روز عاشورا استکبار جهانی شرایط را فراهم کرد که عده ای اراذل و اوباش، ناصبی، بهایی و وابسته به کشور های بیگانه به خیابان بیایند و آن چنان بی ادبی و هتاکی کنند که همه مقدسات را زیر سوال ببرند.


وی ضمن ابراز تاسف از بی ادبی اغتشاشگران در سال 88 به امام حسین (ع)، تاکید کرد: آن بی ادبی در تاریخ ما تا آن روز سابقه نداشت و دشمن هم به آنها آفرین گفتند و بلندگوهای فتنه و سران فتنه هم آنان را مردم ایران معرفی کردند.


آیت الله ایمانی به حضور پر شکوه مردم در 8 و 9 دی ماه در خیابان ها برای برچیده شدن فتنه اشاره و خاطرنشان کرد: حضور مردم، نشان از بیداری و بصیرت مردم بود که این حرکت نقاب از چهره منافقین دور کرد و نشان داد که جنگ نرم که دشمن علیه ما آغاز کرده یک واقعیت است و باید با آن مقابله کذد و مردم با این حضور به موقع و حساب شده نشان دادند که پیوند عمیقی بین مردم و نظام و رهبری برقرار است.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان در ادامه اظهار داشت: این حرکت باعث شد در عرصه هنر، هنرمندان جوان حزب اللهی ما احساس تکلیف کنند و به صحنه بیایند و جشنواره فیلم عمار را راه اندازی کنند و خوشبختانه امسال سومین بار این جشنواره با حضور جوانان متدین برگزار شد.


آیت الله ایمانی اذعان داشت: ما باید در عرصه هنر، هنرمندانی داشته باشیم که دغدغه انقلاب داشته باشند و دلشان برای انقلاب بسوزد، امروز دشمن سعی دارد اعلام کند که هنرمندان ایران اهل ارزش های والای دینی نیستند و جوانان حزب الهی ما که در همه عرصه ها پاسخ مناسب به دشمن داده اند اینجا هم باید با هوشیاری این حرکت را دنبال کنند.


وی خاطرنشان کرد: در استان فارس و بخصوص شهر شیراز که مهد علم، ادب، هنر و مهد حرکت های فاخر در طول تاریخ بوده است این انتظار را دارم که جوانان حزب الهی مومن کنار هم بنشینند و آثار فاخر هنری به نمایش بگذارند تا دنیا بداند انقلاب اسلامی همانگونه که بسیجی های سلحشور را تربیت کرد، هنرمندان بسیجی هم در راه آثار هنری فاخر تربیت کرده و می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار