استعمارگران در هر شکلی که باشند قابل اعتماد نیستند

خبرگزاری پانا : امام جمعه بوشهر گفت: این یک آموزه بزرگ برای تاریخ است که استعمارگران به هر شکلی که باشند قابل اعتماد نیستند و اندیشه برد باخت دارند یعنی ما باید ببریم و دیگران باید ببازند.

کد مطلب: ۳۲۶۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، آیت الله صفایی بوشهری در همایش بین‌المللی دو قرن مقاومت مردم بوشهر در مقابل استعمار با تشریح معنی استعمار و سابقه تاریخی تهاجم کشورهایی همچون پرتقال، هلند، انگلیس، بلژیک، روس به بوشهر اظهار داشت: استعمار نو بدون تهاجم نظامی شکل می‌گیرد و به شکل نرم، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به شکل علم و فناوری و ایجاد شبکه‌های مزدور داخلی ایجاد می‌شود.

وی افزود : استعمارگران به دنبال قدرت سیاسی و حاکمیت سیاسی خود و گسترش نفوذ جغرافیای سیاسی خود و در اندیشه چپاول ثروت کشورهای هدف هستند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی‌های بوشهر و داشتن مرزهای دریایی که مورد توجه کشورهای استعمارگر بوده است، گفت: راهبرد ویژه استعمار و استعمارگران در عرصه حوزه‌های مختلف این گونه بوده که خود را انسان‌های درجه یک می‌دانستند و دیگر انسان‌ها را خس دانسته و شعارشان نیز «همه جا و همه کس برای ما و ما برای خود» بوده است.

ویتصریح نمود : آنان جامعه بشری را جامعه بدون فرهیختگی و دارای عقب ماندگی می‌دانند و ماهیت استعمار این است که می‌گویند قدرت سرزمین‌‎ها باید وابسته و ثروتشان نیز از آن ما باشد.

صفایی بوشهری بیان کرد: بعد از پرتقالی‌ها هلندی‎ها، روس‌ها، فرانسوی‌ها، انلگیسی‌ها به بوشهر هجوم بردند اما هر بار با مقاومت سرسختانه و دلیرانه مردم جنوب شکست خوردند اما انگلیس در طول تاریخ 4 بار به بوشهر حمله کرده که هر بار عالمان دینی همچون علامه آۀ عصفور، باقر خان تنگستانی، شیخ حسین برازجانی و ... در مقابل آنان ایستادند و رزمندگان مبارزی همچون رئیسعلی دلواری، خالو حسین دشتی، خالوحسین بردخونی با تبعیت از علمای دینی در مقابل آنان ایستادند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: این یک آموزه بزرگ برای تاریخ است که استعمارگران به هر شکلی که باشند قابل اعتماد نیستند و اندیشه برد باخت دارند یعنی ما باید ببریم و دیگران باید ببازند.

صفایی بوشهری بیان کرد: استعمارگران همه چیز را برای خودشان می‌خواهند اما بدانند با هدایت‌های مقام معظم رهبری و سرداران رشید این اندیشه خود را به گور خواهند برد و آنچنان که در گورستان بوشهر دفن شدند مایه ننگ و عبرت برای همه استعمارگران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار