ذخیره سازی 130هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجانغربی

خبرگزاری پانا: مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 130 هزار تن سیب درختی استان در سردخانه ها ذخیره شده و در انتظار عرضه به بازار است.

کد مطلب: ۳۲۵۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی فایضی با اشاره به اینکه امسال میزان تولید سیب آذربایجان غربی به 880 هزار تن رسید افزود : از این میزان سیب تولیدی 50 درصد صادر، 20 درصد به صورت تازه خوری و میوه شب عید مصرف و 30 درصد بقیه نیز در صنایع تبدیلی استفاده میشود.

وی با بیان اینکه سیب استان نیازمند جدی بازاریابی سریع و به موقع است اضافه کرد : با همکاری معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان تدابیری اندیشیده شده تا سیب های موجود در سردخانه ها بزودی در بازار عرضه و یا صادر شوند.

فایضی درباره صادرات سیب به عراق نیز گفت: صادرات سیب قرمز استان به عراق از چهار ماه پیش به دلیل برخی جوسازی ها و سو تفاهمات ایجاد شده در باره شکرک موجود در سیبهای قرمز استان متوقف شده است.

وی اضافه کرد: مسوولان کشاورزی عراق، شکرک موجود در سیبهای استان را نوعی بیماری تلقی می کردند که با استدلال های انجام شده و اثبات این موضوع و نیز در دیدار وزیر کشاورزی عراق با مسوولان استان این مشکل نیز حل شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: نشستی با طرفین عراقی در تمرچین پیرانشهر برگزار شد که در این نشست تفاهمنامه ای تهیه شد تا صادرات سیب استان به عراق از سر گرفته شود و ما منتظر نامه و مجوز برای این اقدام هستیم ولی تاکنون نامه ای مبنی بر آغاز صاردات سیب به عراق دریافت نشده است.

سالانه 120 هزار تن نیاز بازار عراق به سیب است که از این میزان معمولا 50 درصد آن توسط آذربایجان غربی تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار