شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا باز هم کاهش یافت

خبرگزاری پانا: شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز آمریکا از کاهش ٨٤ عددی شمار دکلهای حفاری نفت در این کشور در هفته گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۳۱۶۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از رویترز، بیکر هیوز روز جمعه در گزارش خود اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری در آمریکا هفته گذشته با کاهش ٨٤ عددی به یکهزار و ٥٦ دکل رسید که پایینترین سطح از سال ٢٠١١ میلادی و نشانگر فشار افت قیمتهای نفت بر تولیدکنندگان است.

به گفته بیکر هیوز، کاهش شمار دکلها در دهمین هفته پیاپی، دومین افت هفتگی ثبت شده در این گزارشها به شمار می‌رود.

براساس این گزارش، به دلیل عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی و افت تقاضای این محصول، قیمتهای نفت خام آمریکا از ماه ژوئن سال گذشته تا اواخر ژانویه ٢٠١٥ میلادی حدود ٦٠ درصد کاهش یافت و سبب شد که شرکتهای نفتی مانند آپاچی و آنادارکو پترولیوم هزینه های خود را پایین بیاورند.

با این حال، در پی پیش‌بینیهایی مبنی بر کاهش شمار دکلهای حفاری که در نهایت به افت تولید نفت آمریکا و کاهش عرضه این محصول انجامید، قیمتهای نفت از اواخر ماه ژانویه با افزایش ١٥درصدی همراه بوده است.

بر اساس آمارهای دولتی، با وجود کاهش شمار دکلهای حفاری نفت، تولید نفت آمریکا هفته گذشته از مرز ٩,٢ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بیشترین سطح از سال ١٩٧٣ تاکنون به شمار می‌رود.

طارق ظهیر، عضو مدیریتی موسسه مشاوره تایچ کپیتال ادوایزرز در نیویورک، گفت: به گمان من مردم متوجه شده‌اند که حتی کاهش شمار دکلهای حفاری، تولید آمریکا را در کوتاه‌مدت تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد و برای وقوع این رویداد ماهها زمان نیاز است.

دو هفته پیش، پس از گزارش بیکر هیوز مبنی بر کاهش ٩٤ عددی شمار دکلهای حفاری آمریکا، قیمتهای نفت خام این کشور با افزایش هشت درصدی روبرو شد.

بنا بر این گزارش، شمار دکلهای حفاری نفت نسبت به ماه اکتبر ٣٤ درصد کاهش یافته است و بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل کاهش برنامه‌های مخارج شرکتها، تعداد دکلها باز هم کمتر شود.

گزارش بیکر هیوز می‌افزاید که پس از ثبت حد نصاب یکهزار و ٦٠٩ عددی در شمار دکلهای حفاری در اواسط ماه اکتبر، تعداد دکلها در ١٥ هفته از ١٨ هفته اخیر کاهش یافته است.

به گفته بیکر هیوز، ایالت تگزاس با برخورداری از بیشترین دکلها، هفته گذشته با بیشترین کاهش همراه بود و تعداد دکلها در این ایالت با ٥٦ عدد کاهش به ٥٩٨ دکل رسید که پایینترین سطح از سال ٢٠١٠ تاکنون به شمار می‌رود.

بیکر هیوز همچنین اعلام کرد که که کاهش شمار دکلها در تگزاس، دومین کاهش بزرگ هفتگی از سال ٢٠٠٩ میلادی تاکنون است.

حوزه شیل پرمیان در غرب تگزاس و نیومکزیکو نیز با بیشترین کاهش در شمار دکلها همراه بود. این حوزه، بزرگترین و روبه‌رشدترین حوزه شیل اویل در آمریکاست.

شمار دکلها در حوزه پرمیان با ٤٨ عدد کاهش به ٣٦٥ دکل رسید که بیشترین افت هفتگی از سال ٢٠١١ میلادی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار