دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران خبر داد:

برگزاری همایش روستای پاک بدون دخانیات در مازندران

خبرگزاری پانا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران گفت: همایش روستای پاک بدون دخانیات در این استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۳۱۳۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از خبرگزاری فارس ، علیرضا مرادی در جمع خبرنگاران استان درباره جلوگیری از کاشت مواد دخانی در سطح روستاهای استان از همه فرمانداران شهرستان‌های مازندران خواست که با همکاری بخشداری‌ها و دهیاران، روستای بدون دخانیات را در منطقه خود شناسایی و به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران معرفی کنند.
وی تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در راستای سیاست‌گذاری‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، بر رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با بیان اینکه دامنه اعتیاد وسیع است، عنوان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برای خشکاندن سرچشمه‌ها و مبادی تولید و کانون‌های مولد بزهکاری اعتیاد اقدام و با همکاری و مشارکت متولیان امر مبادرت به حذف و پاکسازی مناطق آلوده استان کرد.
مرادی با هشدار به والدینی که مصرف تفننی موادمخدر دارند ممکن است فرزندان را در معرض مصرف دائمی مواد قرار دهند، افزود: بیش از 50 درصد از معتادان به موادمخدر قبل از اعتیاد، سیگار یا قلیان مصرف می‌کردند، اضافه کرد: سیگار و قلیان چراغ سبزی برای ورود به اعتیاد است و نظارت، کنترل خانواده و مدرسه بر فرزندان و دانش‌آموزان ضرورت دارد.
وی گفت: وجود شهر و روستای بدون استعمال دخانیات از آرزوی‌های دست‌یافتنی است که تنها با همت همه افراد جامعه، خانواده‌ها و متولیان امر برآورده می‌شود.
مرادی از برگزاری همایش روستای پاک در حوزه موادمخدر خبر داد و گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان با همکاری بخشداری‌ها، آن دسته از روستاهایی را که اهالی آن هیچ‌گونه مصرف دخانیات ندارند به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مازندران معرفی کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران عنوان کرد: همایش روستای پاک در روستایی که بدون دود و دخانیات است برگزار می‌شود.
وی برنامه‌های پیشگیری، تجلیل از پیشکسوتان و ارج نهادن به چنین روستاهایی را موجب الگوگیری سایر مناطق استان اعم از شهر و روستا عنوان کرد.
مرادی در پایان متذکر شد: با شناسایی این روستاها بسیاری از مولفه‌های زندگی اعم از سلامتی، اشتغال، طول عمر، شادی و نشاط برای همگان الگوسازی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار