به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان:

نیم ضریح سرداب حرم امامین العسكریین(ع) در زنجان ساخته می شود

خبرگزاری پانا: نیم ضریح سرداب حرم امامین العسكریین (ع) در زنجان ساخته و در شبستان این حرم مطهر که در مقابل قبور مطهر قرار دارد و به تازگی بهره برداری شده است نصب خواهد شد.

کد مطلب: ۳۱۲۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، " محمد امین زنجانی" مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان به نقل از روابط عمومی ستاد عتبات عالیات استان زنجان گفت: برآورد اعتباری این طرح 3 میلیارد تومان می باشد که به همت ستاد عتبات عالیات استان زنجان و نذورات مردم ساخته خواهد شد .

وی در ادامه گفت: این پروژه در مرحله سازه چوبی، که از جنس چوب ساج برمه می باشد و در مراحل بعدی آن قلم زنی و معرق بر روی چوب ، نقره و مس می باشد .

مسئول ستاد بازسازی شهرستان زنجان با اشاره به مشخصات طرح گفت: این طرح در ابعاد 7 متر طول و 4 متر ارتفاع ساخته که بدنیه اصلی آن از چوب و قسمت روی آن از نقره و قسمتی هم مس کاری خواهد شد که با آب طلا پوشیده می شود .

وی در ادامه گفت: ستاد عتبات عالیات استان زنجان بدون وابستگی به نهاد و ارگان و یا شخص خاصی اداره می شود .

زنجانی تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات سه وظیفه اصلی اعم از بازسازی حرم، تامین خدمات زائرین و گسترش صحن ها و حرم ها دارد .

وی با اشاره به فعالیتهای ستاد عتبات عالیات استان زنجان اظهار داشت: در سالهای اخیر این ستاد نسبت به گسترش صحنها و بازسازی حرم های مبارک گامهای بلندی برداشته است که به این شرح می باشد: - ساخت 12 پنجره فلزی گنبد حرمین العسگریین که هم اکنون بر روی گنبد نصب می باشد - درب مصلی امامین کاظمین از در باب القبله که بر روی آن نوشته شده است اهدایی مردم زنجان - درب روکش نقره حرم امام حسین(ع) و مشارکت در توسعه صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) که در حال ساخت است .

زنجانی در پایان به سهم مردم در این پروژه ها اشاره کرد و تصریح کرد: همه ی پروژه ها و طرحها فقط با مشارکت مردم و از طریق نذورات آنها ساخته و به بهره برداری می رسد و این برای پایتخت شور و شعور حسینی مایه مباهات هست که مردم در کنار اینکه به باقیات الصالحات خود فکر می کنند بلکه ارادت و علاقه خود را به ائمه اطهار نشان می دهند .

/مرادی/

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار