مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی خبر داد:

حضور بیش از18هزارنفر از فرهنگیان مشهد مقدس در مسابقه ی غدیر شناسی

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی از حضور بیش از18هزارنفر از فرهنگیان مشهد مقدس در مسابقه ی غدیر شناسی خبر داد و گفت: فرهنگ غدیر نیاز وضرورت جامعه ی امروزماست.

کد مطلب: ۳۱۰۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید جواد حسینی درهمایش پایانی طرح ((غدیر،راه وراهنما)) که شامگاه پنج شنبه برگزارشد رشد فرهنگ غدیر رانیاز وضرورت جامعه ی امروزی خواند و با تاکید براین که حرکاتی از این دست با همکاری موسسات ارزشمند دینی باید بیش از پیش رشدکند آموزش وپرورش ،جامعه ومعلمین ودانش آموزان رامهیای اجرای برنامه های فرهنگی ودینی خواند.
مدیر کل اموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به دیدار با آیت ا... اشرفی شاهرودی ومسائل ارائه شده در این دیدار به محتوای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت: اگربخواهیم خلاصه ی نظام آموزش وپرورش را ازسند تحول بنیادین بیرون آورده ونام سند تحول رااز آن برداشته ونامی دیگر برآن گذاشته شودنتیجه این است که نظام آموزش وپرورش از یک نظام آموزش زده ی صرف باید به یک نظام ونهادتربیتی فرهنگی تغییر یابد که این موضوع هدف آموزش وپرورش بوده وخلاصه ی سند تحول بنیادین می باشد.
وی افزود: آموزش ،علم آموزی ودانش آموزی وتعلیم بسیار مطلوب بوده ودر فرهنگ دینی بسیار برآن تاکید شده ومورد توجه است اما پرورش ،تهذیب وکنش آموزی وفرهنگ دینی به نسبت آموزش ودانش آموزی بیشترمورد توجه وتمرکزاست هم درفرهنگ دینی وهم درسند تحول بنیادین واین رویکرد واین مدل در آموزش وپرورش بایدآرام آرام پیاده شود.
وی ضمن اذعان به این که نظام آموزشی درحال حاضربیشتر آموزش زده است تاپرورش زده گفت: اولیا،معلمان ودانش اموزان درحال حاضر بیشتر کنکوریزه ،المپیادگرا ،نمره گرا ودرس وکلاس زده شده و این در حالی است که در سند تحول بنیادین آورده شده که دیگر کلاس تنها منبع یادگیری ومعلم تنها عامل یاد دهنده و تنها کتاب منبع یادگیری نبوده ومحیط مدرسه وبیرون مدرسه ،جریان های دینی ومسجد وبازار،کتاب،درس، تلویزیون، جبهه،جنگ، محیط ایثار ونهادها وسازمان های غیر دولتی نیزمنبع یادگیری بوده وباید موقعیت های جدیدی از یادگیری فراهم شودواین رویکردی است که در اموزش وپرورش باید شکل گیرد
حسینی با اشاره به آسیب های نسل جوان در دنیای امروزی افزود:امروز دانش آموزان ما به عنوان یک واقعیت در معرض دنیای جدیدمجازی قرار گرفته و شهروند این دنیا محسوب می گردند ودیگران گذرنامه ی ورود به این دنیا را کمتر دارا هستند ولی آنان این گذرنامه را داشته وتوان آن را هم دارند ووارد دنیایی می شوند که بسیاری از توانمندی ها را می توانند کسب نمایند اما بسیاری از لغزندگی هایی که نسل های قبل یکبار هم آن را تجربه نکرده اند را با ((حریم))وبه آسانی برای آنان قابل دسترسی است.
وی افزود: مادر مقابل این دنیا راهی نداریم جزآن که پایگاه هایی نیرومند از یادگیری را تمهید ،تشویق وترغیب کنیم تا دانش آموزان ما با اتصال به پایگاه نیرومند بتوانند مسیر تربیت وبه ویژه تربیت اسلامی را درست طی کنند وچه پایگاهی مهم تر ازقرآن ،نماز،اهل بیت وایثار وشهادت که مربعی با این اضلاع چهارگانه در آموزش وپرورش ترسیم شده وبا ترویج این اضلاع چهارگانه است که می توانیم پایگاه های نیرومندی بسازیم و وظیفه مندیم که اینچنین کنیم تا درمسیر تربیت به درستی گام برداریم .
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به مراحل برگزاری طرح غدیر راه وراهنما به دریافت کتاب با موضوع غدیر توسط بیش از 40هزارنفر از کارشناسان اداری ومعلمان ادارات ونواحی آموزش وپرورش مشهد مقدس وشرکت بیش از18 هزار نفر درمسابقه وواکنش فرهنگیان استان به این موضوع گفت: واکنش فرهنگیان استان این بود که این اقدام چرا زودتر وچرابرای شهرستان ها وسایر اقشار انجام نشده که نشانگر این است که ما این مطالبه و نیازرادر سطح جامعه داریم و اگر بر روی نیازهای واقعی جامعه دست گذاشته شود خوشبختانه جامعه ی اسلامی ما سریع پاسخ خواهد داد.
وی باقدر دانی از دست اندرکاران این اقدام فرهنگی افزود:خوشحالیم در اقدامی بسیارکوتاه مدت وساده همکاران فرهنگی این استقبال را در راستای غدیر ،غدیر خوانی وکتاب غدیر از خود نشان دادند ودراین راستاهدایت های آیت ا...اشرفی شاهرودی اولین گام، همت موسسه ی غدیر شناسی اصل کارو تلاش در راه همراهی با این کار خوب واستقبال فرهنگیان نشان دادکه حرکت هایی از این دست هرچه بیشتر در اموزش وپرورش باید رشد نماید.
حسینی درپایان هتک حرمت به ساحت نبی گرامی اسلام را محکوم واین عمل را ضد انسانی ،ضد دینی ،غیرمتمدنانه وددمنشانه خوانده وابراز انزجار نمود.
طرح ((غدیر،راه وراهنما))به صورت مشترک باهمکاری مرکزتحقیقات اسلامی ،موسسه غدیرشناسی واداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار