سیاست های تشویقی وترغیبی به نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب کمک می کند

خبرگزاری پانا:امام جمعه رودسر در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: اتخاذ سیاست های تشویقی و ترغیبی در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه کمک موثری می کند.

کد مطلب: ۳۰۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام والمسلمین 'محمد علی دستجردی' در این جلسه افزود: ما در شورای فرهنگ عمومی به دنبال این موضوع نیستیم که سیاست های متنبه کردن افراد بدحجاب را در دستور کار قرار دهیم بلکه رویکرد ما جلوگیری از ادامه روند بدحجابی در جامعه است.

وی در ادامه بر لزوم ارائه طرحی جامع، کاربردی و کارشناسی برای پیشبرد هر چه بهتر اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب در این شهرستان تاکید کرد.

حجت الاسلام دستجردی نقش نهادهایی همچون حوزه علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش را در این زمینه برجسته دانست و از آنان خواست در ارائه این طرح اهتمام لازم را داشته و در آینده بصورت عملیاتی در آید.

وی سیاست قهرآمیز و بهره گیری از قوه قهریه را در مواجهه با پدیده بد حجابی مطلوب ندانست و اظهار کرد: این موضوع بی تردید جواب معکوس خواهد داد و معتقدم برنامه های تشویقی و ترغیبی در این امر کمک فراوانی برای برون رفت از این مشکل خواهد کرد.

امام جمعه رودسر ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از تعالیم دینی و اسلامی باورهای اعتقادی و اخلاقی را در جامعه گسترش و از رواج پدیده بد حجابی در جامعه جلوگیری کنیم و همه باید در این زمینه نگرش مسوولانه داشته باشند.

فرماندار رودسر نیز در ادامه این نشست بر ضرورت الگوپذیری نسل جوان ما از فرهنگ اصیل اسلامی و دینی تاکید کرد و گفت: اهل بیت بهترین الگوی ما هستند و ما باید جوانان خود را به سمت این الگو تشویق و ترغیب کنیم.

'امیر جانبازی رودسری 'با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی باید سیره و روش زندگانی حضرت زهرا (س)را الگوی زندگی خود قرار دهند، افزود: در این صورت است که آنان از آسیب ها و خطرات اجتماعی در امان خواهند بود.

وی با تقسیم بندی حجاب به دو بخش کمی و کیفی بیان کرد: در بخش کمی که تنها به ظواهر بر می گردد باید در بحث کیفی یعنی باطنی هم باید توجه جدی کرد و معتقدم حجاب ظاهری کافی نیست و باید به باطنی هم آن هم توجه ویژه و عمیق کرد که در این صورت خروجی موفقی هم خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار