فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان خبر داد:

ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی برای خانواده های شهدای مفقود الاثر تویسرکانی

خبرگزاری پانا: فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی خانواده های معظم شهدای مفقودالاثر در شهرستان تویسرکان خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۹۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، سعید سعیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره خانواده شهدای مفقودالاثر اظهار کرد: ایشان در این زمینه می‌فرماید چقدر سخت است یک خانواده‌ای مفقودالاثر داشته باشد، خانواده‌ای که نمی‌دانند جوانشان زنده است یا نه، هر لحظه‌ای برای آنها مثل شب عملیات است.

وی اظهار کرد: شهرستان تویسرکان 35 شهید مفقودالاثر دارد که از این میان اقوام درجه یک، یکی از خانوادهشهدا فوت شده، سه خانواده دیگر در ماه‌های قبل اقدام به تشکیل بانک اطلاعات ژنتیکی کرده اند و امروز 31 خانواده شهید برای نمونه گیری خون در این مکان جمع شدند.

فرمانده سپاه تویسرکان با قدردانی از مسئولان بنیاد شهید شهرستان، از وجود سه اکیپ فعال برای نمونه گیری خون خانواده های شهدای مفقودالاثر در تویسرکان خبر داد و افزود: برخی پدر و مادران خانواده های شهدا به علت کهولت سن نمی توانند به این مرکز بیایند به همین دلیل یک اکیپ سیار اقدامات لازم برای نمونه گیری را انجام می دهد.

*ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی برای 80 درصد خانواده شهدای مفقودالاثر در همدان

مسئول اسبق معاونت ایثارگران سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این راستا اظهار داشت: در شهرستان‌های نهاوند 38، ملایر 40، اسدآباد 39، بهار30 ، رزن 34، تویسرکان 35 و همدان 180 شهید مفقودالاثر است که برای ایجاد بانک اطلاعاتی ژنتیکی تاکنون از بیش از 80 درصد خانواده‌های شهدای مفقودالاثر استان نمونه‌گیری خون انجام شده است.

جعفر نرگسی افزود: برای ایجاد بانک اظلاعت ژنتیکی دقیق‌تر از هر خانواده شهید سه نفر برای نمونه‌گیری دعوت می‌شود و نمونه‌های گرفته شده بلافاصله با امکانات و تجهیزات ویژه به تهران انتقال داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار