معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛

همکاری دستگاههای اجرایی در اجرای طرح زمستانی پلیس

خبرگزاری پانا:معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر همکاری و تعامل دستگاههای مرتبط با حمل ونقل در فصل زمستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۲۹۹۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،دکتر هادی بهادری در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان با اشاره به اجرای طرح ترافیکی زمستانی در محورهای استان گفت: تسهیل در عبور و مرور و مدیریت ترافیک و کنترل حوادث از اهداف این طرح است که برای موفقیت در اجرای این طرح باید تمامی دستگاههای مرتبط بابخش حمل و نقل در تعامل بین بخشی و همکاری با پلیس در کاهش حوادث و افزایش ایمنی سفر در استان تلاش کنند.


وی افزود: کولاک ، ریزش کوه ، آبگرفتگی معابر و مسیل ها ، تخریب پلها و انسداد راهها از جمله حوادث غیرمترقبه ویژه فصل زمستان است که باید دستگاههای متولّی با همکاری با عوامل پلیس راهوار نسبت به ارائه تسهیلات و خدمات به مسافران و امداد جویان توسط دستگاههای امدادی ذیربط و با بکارگیری امکانات مناسب اقدام کنند.


معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی درادامه سخنان خود به اجرای پروژه های اصلاحی و روانسازی ترافیک در معابر درون شهری نیز اشاره کرد وافزود:در مطالعات فنی طرح های ترافیکی ارزیابی مسائل اجتماعی پروژه بسیار ضروری است تا با اجرای آن علاوه بر تسهیل ترافیک ، رضایت شهروندان نیز تامین شود.


وی همچنین برساماندهی تقاطع ابوذر به خیابان ولیعصر ارومیه ، پیش بینی تمهیدات لازم برای اجرای مسیر دوچرخه سواری در بافت مرکزی و میانی شهر ، چند هسته ای شدن پایانه های اتوبوسرانی برای ارتقاء خدمات حمل و نقل عمومی در شهری تاکید کرد.


پیمان آرامون مدیرحمل و نقل وترافیک استان نیز در ادامه این جلسه به اعتبارات توزیع شده از محل جرایم راهنمایی و رانندگی اشاره نمود و افزود: امسال از محل این اعتبارات 56 میلیارد و 463 میلیون ریال به شهرداریها و دهیاریهای استان توزیع شده است که از این میزان 70 درصد در حوزه درون شهری و 30 درصد در بخش راههای روستایی استان اختصاص یافته است.


وی همچنین افزود: سال گذشته از این محل افزون بر 58 میلیارد و 695 میلیون ربال برای اجرای پروژه های ترافیکی در استان اختصاص یافت.


سرهنگ عباس فرمانی فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی نیز در این جلسه در گزارشی از اجرای طرح زمستانی پلیس در سال جاری گفت: با گذشت 22 روز از آغاز این طرح در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد حوادث رانندگی در جاده های ارتباطی استان کاهش یافته است.


وی افزود: امسال 85 تیم محسوس با 10 تیم نامحسوس پلیس راه و همکاری 16 گروه انتظامی در کنارتیمهای امدادی سایر دستگاههای اجرایی در استان تا 25 اسفند ماه بطور کامل بر تردد وسایل نقلیه و امداد رسانی به مصدوان حوادث احتمالی در جاده ها نظارت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار