نشست دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان اسلامشهر

خبرگزاری پانا :هفتمین جلسه نشست دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی با حضور معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری و بخشدار مرکزی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۲۹۹۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا ، در این نشست منصورمیرزایی، بخشدار مرکزی ، با گرامیداشت، سالروز حماسه نهم دی اظهار کرد:روز نهم دی نماد آگاهی و بصیرت بود و ادامه داد، شرح وظایف دهیاران و پیگیری جدی امورات روستاها و هزینه کرد به موقع اعتبارات تخصیص یافته از منابع جرائم رانندگی،آلودگی هوا در محل و ردیف مشخص شده و ادامه تلاش فعالیتهای بیشتر این عزیزان در راستای تعامل هر چه بیشتر با شورای اسلامی روستاها یادآور شده و خواستار دقت و توجه هر چه بیشتر دهیاران در خصوص رعایت دقیق مسائل مربوط به دهیاران و کارکنان دهیاری شدند.
وی ادامه داد:دهیاران در روستاها عوامل اجرایی دولت هستند و می توانند دولت را در اجرای قانون با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و فراهم کردن زمینه اجرای آن یاری کنند.
سپس در ادامه جلسه ، آقا علیخانی معاون امورفنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهر نیز در سخنانی با بیان اینکه اساسی ترین وظیفه شوراها نظارت بر دهیار است ادامه داد: اگر خود اعضای شورا قانونی عملی کنند،به یقیین دهیار هم بر اساس همان عمل می کند.

وی افزود وظیفه ذاتی دهیاران کنترل ساخت و ساز در داخل و خارج از بافت روستایی است و میباست گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز را به بخشداری و شورای روستا اعلام نمایند .وی ادامه داد : با همکاری شوراهای اسلامی روستاها میتوان گامهای مفیدی درراستای ارتقای سطح اجتماعی ،فرهنگی و عمرانی روستاها برداشته شود.
علیخانی در پایان بر لزوم همکاری و تعامل دهیاران و شورای اسلامی روستاها در جهت توسعه و آبادانی تاکید کرد.
گفتنی است، در این جلسه در خصوص نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستا،تکمیل پروژه های نیمه تمام توسط دهیاران،جدول گذاری و آسفالت خیابانها و بهسازی معابر،برگزاری مسابقات و آذین بندی روستاها بمناسبت دهه مبارک فجر،وتشکیل شرکت تعاونی دهیاران بحث و گفتگو شد.

/خبر: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار