معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان:
دانش آموزان باید مهارت های مختلف را برای حضور در اجتماع را فرا بگیرند
همدان (پانا) مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که با توجه به سند تحول بنیادی در آمورش و پرورش باید دنبال شود این است، دانشآموزان باید مهارتهای مختلف، برای حضور در اجتماع را فرا بگیرند.
مجتبی قمری در حاشیه بازدید از مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، به خبرنگار پانا، گفت: «مدرسه، بهترین فرصت تأمین این اتفاق است.لذا یک برنامه بسیار خوب که میتواند دانشآموزان در فضای آموزش و پروش و برای حضور در عرصههای مهم اجتماعی آماده کند، حضور در تشکلهای دانشآموزی است.»
مجتبی قمری عنوان کرد: «از برنامههایی که اتحادیههای انجمن اسلامی دانشآموزان به عنوان یکی از تشکلهای آموزش و پرورش دارد مدرسه انقلاب است. »
وی اضافه کرد: «در مدرسه انقلاب توجه به جنبههای مطالعاتی و آشنایی با تاریخ انقلاب و به آیندهای انقلاب اسلامی وجود دارد، که در این اتفاق نگاه و تفکر دانشآموزان بسیار حائز اهمیت است. »
وی عنوان کرد: «آنها گعدههایی را تشکیل میدهند و سیر مطالعاتی خاصی دارند تا بتوانند این آمادگی را جهت حضور و نقش آفرینی و روایتگری عرصه انقلاب اسلامی داشته باشند. »
وی به کاری که دانشآموزان به صورت جمعی انجام میدهند اشاره کردند و گفتند: «دانشآموزان در کنار همدیگر و با حضور سایر تشکلها و دوستان مدرسه این کار را انجام میدهند و این کار آنها قابل تقدیر و تشکر است.»
قمری روایتگری دانشآموزان در مدارس را اینگونه تعریف کرد: «دانشآموزان در مقابل با سایر دانشآموزان دیگر هستند و از پیشرفتها و اهداف انقلاب اسلامی و نقشهی فضای بینالملل روایتگری دارند زیرا که دانشآموزان باید در جریان قرار بگیرند و این روایتگری برای گروه همسال است و آنها کاملاً فضای فکری سایر دانشآموزان و ادبیات و علایق آنها را میداند که همین باعث انتقال بهتر معارف انقلاب اسلامی است.»
ارسال دیدگاه