سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل:

مرکز آموزش مهارتی در مشگین‌شهر دایر می‌شود

خبرگزاری پانا:سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از ایجاد مرکز آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مشگین‌شهر خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،یونس ممی‌زاده در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به ضرورت تقویت و توسعه برنامه‌های آموزشی مهارت محور و رشته‌های مرتبط تلاش ما بر این است زمینه خوبی را برای افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط مختلف استان برای علاقه‌مندان به ویژه جوانان فراهم کنیم.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاران در جامعه تنها راه غلبه بر این مشکل ملی را سوق دادن جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سمت آموزش‌های مهارتی اعلام کرد و افزود: نباید اهداف و رویکردها در این حوزه بی‌محتوا و خالی از ایجاد توانمندی و یا مهارت‌آموزی باشد بلکه باید سعی و تلاش واقعی به انجام برسد تا امکان تقویت رشته‌های مهارتی بیش از گذشته فراهم آید.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رویکرد سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را توانمندسازی تمام افراد جامعه در قالب رشته‌ها و گروه‌های هنری و مهارتی اعلام کرد و ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و گروه‌های مهارتی متنوع استفاده کنیم تا امکان ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر برای مخاطبان فراهم آید.

ممی‌زاده ارتقای بهره‌وری و اثربخشی آموزش‌ها را مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: این امر جلوتر از تحقق تعهدات آموزشی برای ما مفید و موثر خواهد بود.

وی تقویت و ایجاد روحیه خودباوری توام با خلاقیت در نیروی انسانی را از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود برشمرد و بیان کرد: اگر بخواهیم آموزش‌های مهارتی معنا پیدا کند باید خلاقیت‌ها بارور شده و بهره‌وری نیروی انسانی افزایش پیدا کند که قطعا ایجاد تحول فکری و تعهد اخلاقی در قبال چنین ماموریت‌های حساس برای ما مهم و ارزشمند است.

ممی زاده توجه به منابع انسانی کارآمد توانمند و ماهر را یکی از لازمه‌های توسعه حقیقی برشمرد و افزود: تمام سعی و اهتمام ما بر این است که منابع انسانی که دارای چنین مولفه‌هایی باشد مورد توجه قرار گرفته و ارزش‌گذاری واقعی انجام شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل برگزاری ششمین مرحله از آزمون‌های هماهنگ کشوری را یادآور شد و تصریح کرد: این آزمون‌ها در 15 حوزه انتخابی استان اردبیل نیز با شرکت 4 هزار و 332 نفر از کارآموزان مراکز دولتی ثابت سیار ندامتگاه تفاهمنامه‌ها و کارآموزان معرفی شده از آموزشگا‌ه‌های آزاد در بیش از 356 حرفه محل برگزار شد که نتایج آن تا پایان امسال اعلام خواهد شد.

در این نشست رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز ضرورت تعامل و همکاری بیشتر این دانشگاه را با سازمان فنی و حرفه‌ای در تقویت مهارت‌آموزی نیروها و منابع انسانی متخصص یادآور شد و بیان کرد: این دانشگاه می‌تواند بهترین مکان تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد

عبدالعزیز ابراهیم‌زاده توان بالای آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل را در زمینه انرژی خورشیدی و به‌کارگیری این انرژی پاک و باصرفه در روشنایی محوطه مرکز سرعین را بیان کرد و افزود: امیدواریم بازدید از نحوه آموزش انرژی خورشیدی در مرکز سرعین برای علاقه‌مندان فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار