مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

‌5700 ‌دانش‌آموز و دانشجو‌ تحت حمایت کمیته امداد اردبیل هستند‌

خبرگزاری پانا:مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر 5 هزار و 773 دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت، از خدمات فرهنگی و آموزش این نهاد مقدس بهره‌مند هستند.

کد مطلب: ۲۹۱۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهروز زلالی در نشست با دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت : اگر محور توسعه جامعه را نیروی انسانی بدانیم دانشگاه‌ها در تربیت و تعالی این نیروها نقش اساسی و برجسته دارند و می‌توانند در همه مقاطع در تربیت و تعالی این سرمایه‌ها بیش از گذشته تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار و 773 دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت، از خدمات فرهنگی و آموزش این نهاد مقدس بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار و 298 نفر از این تعداد را دانشجویان و 4 هزار و 475 نفر را دانش‌آموز تشکیل می‌دهند، گفت: طی سال تحصیلی 93-92 تعداد 130 نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت به مراکز آموزش عالی راه یافته‌اند.

زلالی با اشاره به اینکه 82 نفر از راه‌یافتگان به این مراکز دختران و 48 نفر را پسران تشکیل می‌دهند، افزود: این تعداد از دانشجویان هم‌اکنون در معتبرترین مراکز آموزش عالی مشغول به ادامه‌ تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این نهاد مقدس برای موفقیت دانش‌آموزان تحت حمایت در کنکور و راهیابی آنان به مراکز آموزش عالی اقدامات ارزنده‌ای را در طول سال به انجام می‌رساند، بیان کرد: براساس قراردادهای منعقده‌ با مؤسسات فرهنگی و آموزشی، برنامه‌هایی متناسب با رشته‌های آنان ارائه می‌شود.

زلالی در ادامه سخنان خود از برگزاری اردوهای سراسری و بهره‌مندی از امکانات رفاهی و آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت خبر داد و اضافه کرد: اجرای برنامه‌های زیارتی و علمی در اردوهای اعزامی همچنین پرداخت کمک هزینه‌ تحصیلی، ایاب و ذهاب و پرداخت شهریه‌ دانشگاهی از دیگر برنامه‌های ارائه شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل ادامه داد: در کنار این خدمات، فعالیت در کانون‌های فرهنگی و آموزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین برگزاری همایش‌های علمی و دانشجویی از دیگر خدماتی است که به آنان ارائه می‌شود. وی برگزاری کلاس‌های آموزشی و تست‌زنی با هدف آمادگی برای کنکور را از جمله برنامه‌های مؤثر مؤسسات فرهنگی و آموزشی عنوان کرد و گفت: در کنار این آموزش‌ها، کمیته‌ امداد نیز با برگزاری همایش «راه سبز» و کلاس‌های تقویتی می‌کوشد تا زمینه‌ رشد و تعالی دانش‌آموزان به مقاطع عالی تحصیلی و علمی فراهم شود.

زلالی با اشاره به اینکه کمیته‌ امداد می‌کوشد تا با توانمندی فکری و فرهنگی خانواده‌‌های زیرپوشش آنان را بیش از پیش با مسائل پیرامون خود آشنا سازند، تصریح کرد: ارتقاء دانش و سطح فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد مقدس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار