سقوط بازارهای اروپا:

جنجال های سیاسی در آب های گل آلود

خبرگزاری پانا: برلوسکونی مانند رهبری که از آب گل آلود ماهی بگیرد و شخصی که به دلیل ناتوانی در پیشرفت مذاکرات ایتالیا برای حل بحران مالی شناخته شده است، نامزدی خود را در انتخابات نخست وزیری این کشور اعلام کرد .

کد مطلب: ۲۹۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، جنجال های سیاسی حاکم در ایتالیا و سقوط قیمت سهام بانک های این کشور، بیشترین نگرانی بازارهای این منطقه عنوان شد.

بر اساس این گزارش، ماریو مونتی، نخست وزیر حزب تکنوکرات ایتالیا آمادگی خود را برای استعفا اعلام کرده است.

این ناهنجاری های سیاسی موجب شد شروع هفته کاری در بازارهای اروپایی با روند منفی شاخص ها همراه شود.

در این بازارها، شاخص استاکس با کاهش 0.3 درصدی رو به رو شد و شاخص فوتسی ایتالیا 3.2 درصد منفی شد در حالی که قیمت سهام بانک SPA ایتالیا با کاهش 6.4 درصدی رو به رو شد.

در فرانسه نیز قیمت سهام بانک کردیت اگریکول افت 0.4 درصدی را به ثبت رساند و شاخص کک فرانسه افت 0.7 درصدی را تجربه کرد.

در انگلستان، قیمت سهام شرکت نفتی شل کاهش 0.1 درصدی داشت، فوتسی لندن افت 0.2 درصدی را از آن خود کرد و داکس آلمان نیز سقوط 0.4 درصدی را در کارنامه معاملاتی امروز خود به ثبت رساند.

در حالی که یونان در ششمین ماه تلاش برای دریافت وام به سر می برد، اتمام قریب الوقوع دوره نخست وزیری ماریو مونتی، نگرانی های جدیدی را در خصوص بحران اروپا ایجاد خواهد کرد.

رهبران اتحادیه اروپا امروز در حالی در اسلو دور هم جمع می شوند که موضوع اصلی بحث آنها در خصوص انتخاب برنده نوبل صلح خواهد بود و در کنار آن نیز تک نگاهی به پرونده تیره و تار یونان به عنوان بحرانی ترین کشور اروپا خواهند انداخت.

اما در ایتالیا، کش و قوس های سیاسی، سیلویو برلسکونی را به فکرهای تازه ای برای سرنگونی مونتی به عنوان رقیب فرو برده است.

ماریو مونتی دو روز پیش در مجلس این کشور تصمیم استعفای خود را اعلام کرد و دلیل آن را مخالفت برلوسکونی و نمایندگان حامی وی به طرح های اقتصادی دولتش اعلام کرد.

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند با رفتن مونتی، حمایت اتحادیه اروپا از طرح های این کشور بسیار بعید به نظر می رسد، این مونتی بود که در جلسه ماه ژوئن اتحادیه اروپا، با وجود مقاومت آلمان، طرح کمک به کشورهای بحران زده را مطرح کرد و پس از کناره گیری وی از این سمت، دیگر نمی توان به آینده ایتالیا و دیگر کشورهای بدهکار امیدوار بود.


در این بین، برلوسکونی مانند رهبری که از آب گل آلود ماهی بگیرد و شخصی که به دلیل ناتوانی در پیشرفت مذاکرات ایتالیا برای حل بحران مالی شناخته شده است، نامزدی خود را در انتخابات نخست وزیری این کشور اعلام کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار