ماهواره و اینترنت دو راه نفوذ نرم هستند

خبرگزاری پانا: برنامه ˝ این شب ها ˝ سه شنبه شب این هفته 4آذرماه ساعت 23:35 به همت گروه معارف اسلامی از شبکه یک سیما پخش شد.

کد مطلب: ۲۸۶۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ این برنامه با موضوع خانواده و بحران خانواده با اجرای علی درستکار برای سومین برنامه ی پیاپی به بحث در این امر پرداخت.
مهمان برنامه محمد سمیعی عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با ذکر رواج شعارهای فمنیستی در مورد اشتغال زنان و برابری زن و مرد گفت : سازمان آموزش و پرورش و آموزش عالی جهت پرورش نیروی ماهر متخصص در بازار کار طراحی شده و در مواد درسی خود به نقش های خانوادگی و جریانات آن بسیار کم پرداخته است. در طبیعت و قانون جامعه ما اقتصاد و معاش خانواده از وظایف زنان نیست و زنان این آزادی را دارند که خود اولویت بندیشان را مدیریت کنند. وظیفه ی اصلی زنان نقش های خانوادگی آنان (همسری، مادری ) ست که به دلیل عدم توازن در الگوی جامعه به تاخیر می افتد.
محمد سمیعی با اشاره به اینکه شاخص های خانواده در دهه 80 تا به امروز بسیار منفی بوده است، گفت: در دنیای امروز هویت بسیار فرار و سیال است و چهارچوب خانوادگی ندارد و علت عمده آن تاثیر رسانه بر افکار و الگوی افراد است.
وب در ادامه افزود: ماهواره و اینترنت دو راه نفوذ نرم هستند و راهکار ما در برابر این نفوذ باید با فهم و اغنا باشد. صدا و سیما به عنوان یک سازمان انحصاری تاثیرگذار در آگاهی رسانی به خانواده ها و نهادهای مردمی می تواند بسیار کمک کند.

محمد سمیعی با توضیح اینکه خانواده عامل موسس و مثبت برای نهادینه شدن ارزش های اساسی زندگی است،بیان داشت: خانواده به دو شکل خانواده نهادی و خانواده دلبرانه در آمده است؛در خانواده نهادی زن و مرد با تعهد و مسئولانه در خوشی و ناخوشی به حفظ نقش های خود می پردازندو خانواده ای سالم و حامی می سازند، در خانواده دلبرانه زن و مرد در فضایی ناپایدار تنها می خواهند خوش باشند.

وی در پایان به مهاجرت و تاثیر آن بر تربیت فرزند اشاره داشت و گفت: مهاجرت شبکه های سنتی ارتباطات خانواده را بر هم میزند و خانواده را آسیب پذیرتر کرده و در تربیت فرزندان تاثیر گذار است.

قابل ذکر است که بحث در حوزه ی خانواده در این جا به پایان نرسیده و ادامه ی آن را در برنامه ی بعدی " این شب ها " سه شنبه هفته آینده دنبال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار