مدیر کل مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی در گفت وگو با پانا:

افزایش هزینه‌های مراکز نگهداری سالمندان تا سقف 560 هزار تومان

خبرگزاری پانا: مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی از افزایش هزینه نگهداری از سالمندان تا سقف 560 هزار تومان خبر داد.

کد مطلب: ۲۸۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

رامین رضایی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص نظارت بر مراکز نگهداری از سالمندان، گفت: یکی از برنامه های محوری سازمان بهزیستی که همواره مورد توجه قرار گرفته، بحث نظارت بر مراکز نگهداری از سالمندان است که با نظارت و مدیریت همه جانبه بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: تمامی مراکز نگهداری از سالمندان با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز می کنند و چنانچه گزارشی مبنی بر فعالیت خانه سالمندان بدون مجوز بهزیستی، به دست برسد، به شکل قانونی با آن برخورد شده و سازمان بهزیستی مانع ادامه فعالیت های آن می شود.
مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی تصریح کرد: تمامی مراکز نگهداری سالمندان که دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی هستند، تحت نظارت مسئول فنی و حقوقی و کارشناس توانبخشی سالمندان فعالیت می کنند و مسئول فنی و حقوقی بر اجرای قوانین و به طور کلی امور اجرای مراکز نظارت می کنند و کارشناسان توانبخشی نیز در بازدید های دوره ای روند شیوه های نگهداری از سالمندان را تحت نظر می گیرند.
رضایی در خصوص افزایش هزینه های مراکز نگهداری از سالمندان افزود: هزینه های این مراکز نیزهمچون دیگر خدمات اجتماعی افزایش یافته است و این افزایش غیر قابل اجتناب بود. البته باید توجه داشت که بیشتر این خانه های سالمندان به شکل خیرخواهانه و بدون سودآوری مالی مشغول به کار هستند و شمار زیادی از مدیران این مراکز در منفعت های افتصادی نیستند.
وی تاکید کرد: با تمام این حرف ها، هر ساله کمیته ای بر اساس قوانین تشکیل می شوند و قیمت تمام شده خدمات را اعلام کرده و تمامی هزینه ها مشخص می شود و بخشی از این هزینه ها را سازمان بهزیستی با توجه به توان خود تحت عنوان یارانه متقبل می شود و بخش دیگر بر عهده خانواده های سالمندان است.
مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی گفت: امسال قیمت تعیین شده هزینه پذیرش و نگهداری سالمندان 560 هزار تومان مصوب شده است که حدود 250 هزار تومان آن را سازمان بهزیستی پرداخت می کند و مابقی بر عهده خانواده های سالمندان و با مشارکت آنان است.
وی در پایان یادآور شد:چنانچه مرکزی برخلاف قیمت مصوب شده از خانواده ها هزینه دریافت کند، غیر قانونی بوده و خانواده ها می توانند به شکل حضوری شکایت خود را با مسئولان مربوطه در سازمان بهزیستی مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار