فانی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد:

حفظ صنایع دستی با آموزش مربیان و هنرجویان هنرستان

خبرگزاری پانا: فانی گفت:خرسندیم که با امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی پیش بینی های لازم برای آموزش مربیان و هنرجویان هنرستانی را در راستای حفظ صنایع دستی فراهم می کند.

کد مطلب: ۲۸۴۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری و وزارت آموزش و پرورش با توجه به اهداف مشترک این وزارت و سازمان در راستای الگوسازی و آموزش نوجوانان پیرامون شناخت و صیانت ازآثار تاریخی و فرهنگی امضا شد.

اهداف امضای این تفاهم نامه تعمیق شناخت های میراث فرهنگی، صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی، فرهنگسازی جهت گسترش وتوسعه صنایع دستی ایرانی و زمینه سازی استفاده از ظرفیت های طرفین بیان شده است.


علی اصغرفانی در مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی که امروز درساختمان شهید رجایی برگزار شد اظهار کرد: یکی از سیاستهایی که آموزش و پرورش در دولت یازدهم دنبال می کند توسعه مشارکت است.
وی ادامه داد: با بیش از 17 میلیون دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس که جمعا 39 میلیون نفر والدین دارند، آموزش و پرورش بعنوان مهمترین نهاد در هر کشور با مخاطبی عام مطرح است.
فانی ادامه داد: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش در نظام های تعلیم و تربیت دنیا بحث انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل بعدی است که می تواند در مسیر انتقال فرهنگ همکاری هایی را با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگ و تمدن ایران یکی از فرهنگهای طراز اول دنیا است لذا آموزش و پرورش در این زمینه می تواند در راستای کارکردهای خود حرکت کند.
فانی عنوان کرد:دانش آموز از سن 6 تا 17 سالگی زمینه خوبی برای نهادینه سازی حفظ فرهنگ ترویج و انتقال آن را دارد و این تفاهم نامه گام موثری در تعمیق، تعمیم و ماندگاری فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از کارکردهای دیگر آموزش وپرورش تربیت نیروی انسانی است ادامه داد: اقتصاد آینده کشور توسط نیروی انسانی مطرح می شود که زیرساخت آن در آموزش و پرورش است و صنایع دستی هم یکی از منابع اقتصادی و کاری کشور مطرح است .

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در راستای کارکرد تامین نیروی انسانی آینده در غالب هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش می تواند همکاری با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد.
فانی ادامه داد: خرسندیم که در این راستا پیش بینی های لازم برای آموزش مربیان و هنرجویان هنرستان و تعریف رشته های جدید برای حفظ صنایع دستی فراهم می شود. این موضوع گام موثری برای ماندگاری صنایع دستی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود یک میلیون همکار فرهنگی و 750 هزار فرهنگی بازنشسته می توانیم از امکانات سازمان میراث فرهنگی برای توسعه فرهنگ گردشگری داخلی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه هم برای آموزش و پرورش و هم برای سازمان میراث فرهنگی مفید است افزود: با انجام و اجرای این تفاهم نامه هم افزایی در فعالیت های آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی بیشتر می شود .

وی تاکید کرد: پیش بینی مباحث لازم در کتاب درسی و مجلات کمک آموزشی که در آموزش و پرورش با تیراژ بیش از 40 میلیون مجله و 126 میلیون جلد کتاب درسی در سال مطرح است می تواند در تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی موثر باشد.

توسعه مشارکتها

فانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌هاست.

وی با اعلام این خبر که تعریف رشته‌های جدید برای حفظ صنایع دستی در هنرستان‌ها در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در عین حال به موجب این تفاهم‌نامه معلمان و فرهنگیان اعم از شاغلان و بازنشستگان و همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از امکانات گردشگری چون بازدید از موزه‌ها بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکانات خوبی در اختیار سازمان میراث فرهنگی برای اسکان همکاران ما در تعطیلات و سفرها وجود دارد،اظهار کرد: متقابلا زمینه اسکان گردشگران داخلی را در خانه‌های معلم و همچنین مدارس در تعطیلات نوروزی و تابستان فراهم می‌کند.

فانی تاکید کرد: در مجموع این تفاهم‌نامه، هم‌افزایی و عمق فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای ماموریت‌های سازمان میراث فرهنگی، توسعه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار