اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در استان مرکزی افتتاح خواهد شد

اراک (پانا) - با امضای تفاهم‌نامه بین مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در استان مرکزی افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در استان مرکزی افتتاح خواهد شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی با امضای تفاهم نامه بین مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی، اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در استان مرکزی افتتاح خواهد شد.

طی تفاهم صورت گرفته این هنرستان از سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در دو رشته هنری با محوریت آمایش منطقه‌ای و با استفاده از ظرفیت بازارچه‌های کسب و کار سنتی به عنوان هنرستان جوار صنعت صنایع دستی فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهد کرد.

در این هنرستان از طرفیت استاد کارهای تجربی مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت تدریس استفاده و آثار هنرجویان در بازارچه‌های کسب و کار ارائه خواهد شد و توسعه مشاغل خانگی، کارگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی و رشته های منبت کاری، معرق، میناکاری و قلم زنی و نقاشی ایرانی و سایر رشته‌های خلاق هنری از اهداف افتتاح این هنرستان است.

استان مرکزی دارای ۱۱۰ هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش با ۲۴ رشته فنی حرفه ای و ۶۳ رشته کاردانش است که ۸۷۱ هنرآموز در این هنرستان‌ها مشغول مهارت آموزی به ۲۲ هزار هنرجوی استان مرکزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار