معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد:

شناسایی 605 فرد آلوده به ویروس اچ آی وی در استان همدان

خبرگزاری پانا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از شناسایی 605 فرد آلوده به ویروس اچ آی وی در استان خبر داد و گفت از این تعداد 9 نفر کودک هستند.

کد مطلب: ۲۸۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر"محمد مهدی مجذوبی" در آیین اختتامیه هفته ایدز عنوان کرد: از مجموع 605 نفر شخص آلوده به ویروس ایدز 187 نفر فوت شده اند.

وی همچنین از افزایش میزان ابتلاء خانمها به بیماری ایدز خبر داد و گفت: میزان ابتلا بیماری ایدز در بین خانمها در حال افزایش بوده و علت افزایش این تعداد تغییر روشانتقال بیماری ایدز در جامعه است.

دکتر مجذوبی تاکید کرد: عمده ترین روش انتقال بیماری ایدز در حال حاضر معتادان تزریقی و استفاده آنها از سوزن مشترک است و تماس جنسی خارج از چارچوب خانواده یکی دیگر از روشهای انتقال بوده که در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: 605 نفر در استان همدان به بیماری ایدز مبتلا هستند که از این تعداد بیش از 90 درصد را آقایان و مابقی را خانمها تشکیل می دهند.

دکتر مجذوبی بیان کرد: برگزاری برنامه های آموزشی برای جوانان بسیار موثر بوده و بسیاری از جوانان با آگاهی یافتن از این بیماری خود را در شرایط ابتلا قرار نمی دهند چرا که پیشگیری از این بیماری بسیار ساده است.

دکتر مجذوبی اذعان کر: بیماران مبتلا به ایدز به محض اطلاع از بیماری خود تحت نظر مشاور قرار می گیرند و این بیماران از داروهای ضد رترو ویروس به صورت رایگان بهره مند می شوند که در برآورد سالانه هر بیمار مبتلا به ایدز 12 میلیون تومان برای دریافت داروی رترو ویروس بر دوش دولت هزینه می گذارد.

وی در پایان گفت: میزان ابتلا افراد به بیماری ایدز در کشور ما زیاد نیست اما سعی می شود با آگاه سازی افراد در جامعه آمار ابتلا را کاهش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار