استاندار قم تاکید کرد؛

همكاری بین بخشی دستگاه ها برای مقابله با معضل ریز گردها در قم

خبرگزاری پانا : استاندار قم بر ضرورت تعامل و همكاری بین بخشی دستگاه ها برای مقابله با معضل ریز گردها در قم تاكید كرد.

کد مطلب: ۲۸۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در جلسه مدیریت بحران استان قم که با حضور مدیر ملی کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار كشور و در محل تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد،‌ طی سخنانی، با اشاره به منشاء آلودگی های هوا در قم، عزم جدی دستگاه های ملی و استانی برای حل اساسی این مشكل را خواستار گردید.

وی با اشاره به سفر مسؤلان اجرایی كشور به قم، آن را نشان‌دهنده اهمیت و توجه توجه بیش از پیش دولت تدبیر و امید به استان قم دانست و افزود: باید از این ظرفیت ویژه برای رفع مسائل و مشكلات استان در بخش های مختلف بهره گرفت.
استاندار قم با بیان این كه پدیده بروز گرد و غبار در سال های اخیر مشكلات زیادی را برای استان قم ایجاد كرده است ، به طرح های ابلاغی از مركز برای رفع این مشكل اشاره و تصریح كرد: با همدلی، وحدت ملی و مشارکت آحاد مردم و دستگاه ها می توان زمینه اجرای این طرح ها را فراهم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش همچنین با اشاره به اهمیت طرح این مساله مهم در جریان سفر رئیس جمهور به استان قم تصریح کرد: اگر قبل از این سفر کمیته‌های تخصصی مطالعاتی در زمینه برطرف‌سازی مشکلات گرد و غبار استان قم تشکیل و طرح های اجرایی مرتبط در هنگام حضور رئیس جمهور در قم ارائه دهند، می‌توانیم اعتبارات مناسبی را برای این حوزه جذب کنیم.
مدیر ملی کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار كشور نیز در این جلسه با بیان این كه پانزدهمین سال خشکسالی را در کشور تجربه می‌کنیم گفت: باید با یك برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه بدنبال گذر موفق از این بحران باشیم.
ضیاءالدین شعاعی هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادها برای مقابله با بخشی از بحران‌های طبیعی را وظیفه کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار دانست و عنوان کرد: خشکی‌های منطقه‌ای یکی از علل خشک‌شدن تالاب‌هاست.
این مقام مسؤل با اشاره به این كه برای کنترل گرد و غبارها در کشور اقدامات مطلوبی انجام شده است، افزایش تعاملات با کشورهای خارجی مولد گرد و غبارها را بخشی از این اقدامات عنوان و خاطرنشان كرد: این بحران در سطح برخی از استان‌ها پر رنگ و در برخی دیگر کم‌رنگ است اما به این بحران باید نگاه ملی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار