پیکر 45 شهید گمنام در ارومیه تشیع شد

خبرگزاری پانا: در فضایی مملو از حزن و اندوه پیکر 45 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در ارومیه تشییع شد.

کد مطلب: ۲۷۶۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شامگاه امروز با ورود پیکر مطهر 45 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بوی شهادت به مشام عزاداران حسینی در ارومیه رسید.

امروز کسانی وارد این شهر شدند که آیه «یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی» در حقشان محقق شده است و آنان سربلند و شاداب وارد جنت و رضایت الهی شده‌اند.
شهدا آمدند و با خود خبر آزادی و آزادگی آوردند پیغام آنان به مردمی که مشتاقانه منتظر ورود این سربازان گمنام امام خمینی(ره) به شهرشان بودند این بود که ای مردم جان دادگان در طریق حق پرسودترین معامله را با خدا کردند و آنان‌اند برنده حقیقی این جهان. شهدای گمنام آن فرشته‌های خونین بال دور از وطن که امروز بر روس دوش مردم ارومیه آرام گرفته بودند، با خود بوی جنت النعیم خدا را به این شهر و ایران آوردند.
آنان مأمورانی بودند از سوی خدا تا در این روز هایی مملوء از درس شهادت و شهامت، ایستادگی و ظلم ستیزی به همه آرزومندان شهادت یاد آور شوند که راه معامله کردن با خدا تنها خالص شدن و دل کندن از نعمت‌های دنیا است. دل مردمی که به استقبال شهدا در میدان دفاع مقدس ارومیه آمده بودند و شهدا را تا مصلای امام خمینی(ره) بدرقه کردند پر بود از اشک شوق و حسرت، شوق از دیدار شهدا و حسرت به خاطر جایگاه و مقامی که شهدا با نصار خون پاک خود در نزد خداوند منان به دست آوردند.
در فضایی مملو از حزن و اندوه و با شعارهای «الله اکبر» و « مرگ بر آمریکا و اسرائیل » و « شهیدان زنده اند الله اکبر»پیکر 45 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مسیر میدان دفاع مقدس تا مصلای امام خمینی (ره) ارومیه تشییع شد.
گفتنی است مردم ارومیه امشب در مصلای امام خمینی(ره) با شهدا خلوت کرده و فردا پس از نماز جمعه آنها را بدرقه می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار