معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

حادثه عاشورا یک فلسفه کلی برای زندگی ما است

خبرگزاری پانا: مدیر آموزش و پرورش نیشابور که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در جمع مدیران مدارس نیشابور حادثه کربلا و عاشورا را یک فلسفه کلی برای زندگی ما برشمرد.

کد مطلب: ۲۷۵۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جلسه ی مدیران مدارس دوره ای ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه ی دوم ، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به آغاز هفته پدافند غیر عامل اشاره نمود و تصریح کرد: امروز پدافند غیر عامل ابزار مهمی است که هر معلم و مدیری می بایست در راستای مقابله با برنامه های مغرضانه و هجمه های فرهنگی دشمن با خود به همراه داشته باشد و اصول و شیوه ی درست آن را به طور کامل آموزش ببیند و دانش آموزان را نیز آموزش دهد.

سیدجواد قوامی نژاد، پدافند غیر عامل را مجموعه اقدام های غیر مسلحانه در جهت کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران با بهره گیری از فعالیتهای غیر نظامی، فنی و مدیریتی نامید و گفت: ما باید برای تمام شریط آنقدر قوی باشیم که دشمن جرات نکند برای ما برنامه ریزی کند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور در ادامه، به عزاداری ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: در مدارس با تلاش شود با شیوه های درست ، مراسماتی در شان و منزلت امام حسین (ع)، برگزار شود و فرهنگ عاشورایی بیش از هر زمان ترویج پیدا نماید و تشریح و آگاهی دانش آموزان از فلسفه عاشورا به همین عزاداری های ایام محرم ختم نشود.

وی در پایان تصریح کرد: قانون گرایی سر لوحه ی کار ماست ویقین داریم هیچ قانون شکنی آگاهانه ای در این مدیریت اتفاق نیفتاده است و همه ی فرهنگیان و علی الخصوص مدیران را به حفظ حقوق بیت المال توصیه کرد.

قوامی نژاد در پایان نقش آموزش و پرورش را یافتن روش های جدید و اثر بخش آموزشی و تعمیق ارزش های دینی و اسلامی درذهن وجان دانش آموزان و ارتقای بهره وری نیروی انسانی و جلب رضایت کاری و شغلی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار