بر جای مانده از بازیهای پارآسیایی 2014 کره جنوبی

خبر گزاری پانا :مدال آوری زنان معلول ایرانی در اینچئون دو برابر گوانگژو بوده است و سهم آذربایجانشرقی 1 نقره و 2 برنز از کره جنوبی است.

کد مطلب: ۲۷۴۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ،کسب 27 مدال از 120 مدال دومین دوره بازیهای پاراآسیایی توسط زنان معلول، نابینا وکم بینای ایرانی نشان دادکه اگر فضا برای فعالیت ورزشی این قشر از زنان فراهم شود، آنان می توانند دوشادوش مردان و چه بسا بهتر از مردان برای کشور افتخار آفرینی کنند و سهم آذربایجانشرقی 1 نقره و 2 برنز از کره جنوبی است.

در این دوره از رقابتها مرضیه صدقی در دوومیدانی 2 مدال برنز و رقیه نعمتی در والیبال نشسته یک نقره برای استان کسب کرد.

چنانچه کاروان اعزامی ایران به رقابت های آسیایی و جهانی با تعداد بیشتری از زنان راهی شوند، قطعا شانس ایران برای کسب مدال و ارتقا جایگاه در جدول بازیها نیز ارتقا خواهد یافت.

نگاهی به عملکرد زنان درکاروان ورزشی ایران دراولین و دومین دوره بازیهای پاراآسیایی صحه ای بر این مدعا است.

در نخستین دوره بازیهای پاراآسیایی زنان 34 نفراز کاروان 157 نفره ورزشکار ان اعزامی به گوانگژو را تشکیل می دادندواین درحالی بود که تعداد زنان در دومین دوره به میزبانی اینچئون به56 ورزشکارازمجموع 204نفر رسید و به عبارتی تعداد زنان ازیک پنجم اعضا کاروان در نخستین دوره به یک چهارم کاروان در دومین دوره افزایش یافت.

همچنین زنان ورزشکار معلول،کم بینا و نابینای کشورمان در دومین دوره بازیهای پاراآسیایی اینچئون (2014)موفق شدندبه جای هفت رشته دوره اول در 9 رشته در دوره دوم به مصاف حریفان بروند و همین افزایش کمی در تعداد ورزشکار و رشته ها منجربه افزایش دو برابری مدال های کسب شده توسط آنان شد.

زنان کاروان ورزشی ایران در نخستین دوره این بازیها دو مدال طلا، سه نفره و 9 برنز کسب کردند که این تعداد در دومین دوره به شش مدال طلا، 11 نقره و 10 برنز ارتقا یافت.

درنخستین دوره بازیهای پاراآسیایی راضیه شیرمحمدی در رشته ریکرو و مرضیه صدقی درپرتاب نیزه مدال طلا کسب کردند ومدال های نقره نیز توسط لیلا ملکی درپرتاب نیزه، مرضیه صدقی در پرتاب وزنه و ساره جوانمرد در تپانچه بادی کسب شد.

زهرا نعمتی در ریکرو ، لیلا ملکی در پرتاب وزنه ، فاطمه منتظری در پرتاب وزنه و نیزه، عالیه محمودی در تفنگ 10 متر و سید اعظم رضایی در تپانچه 10 متر مدال برنز انفرادی و تیم های گلبال زنان ، والیبال نشسته زنان و تنیس زنان مدال های تیمی این بخش را کسب کردند.

زنان معلول،نابینا وکم بینای ایران دردومین دوره بازیهای آسیایی توانستند توسط ساره جوانمردی در تپانچه 50 متر خفیف و بادی 10 متر ، مهناز امینی در مواد پرتاب نیزه و وزنه ، زهرا نعمتی در رشته میکس کامپوند (زنان و مردان )برای ایران مدال طلا کسب کنند.

مدال نقره ورزشکاران زن این دوره از بازیها توسط هاجر تکتاز در پرتاب دیسک و وزنه ، هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه و دیسک ، فاطمه منتظری در پرتاب وزنه ، اعظم خدایاری در پرتاب دیسک ، فائزه کرمانی در پرتاب وزنه ، لیلا ملکی پرتاب وزنه ، معصومه خدابخشی در تفنگ بادی ایستاده ، تیم ملی گلبال و تیم ملی والیبال نشسته بدست آمد.

فاطمه منتظری در پرتاب دیسک ، عالیه محمودی در تپانچه بادی 10 متر ، لیلا ملکی در پرتاب نیزه ، فائزه کرمانی در پرتاب نیزه ، مریم سلطانی در پرتاب وزنه ، مرضیه صادقی در پرتاب نیزه ، سولماز بازرگانی در پرتاب دیسک ، مرضیه صدقی در پرتاب وزنه ، بسکتبال با ویلچر و در رشته میکس ریکرو مدال های برنز زنان را کسب کردند.

درحالی که تعداد زنان ورزشکار از 34 نفر در دوره نخست به 56 نفر در دوره دوم رشدی کمتر از دو برابر داشت اما تعداد مدال های کسب شده توسط زنان در دومین دوره از تقریبا دو برابر شد.

نکته جالب این افزایش آن است که تعداد مدال ها طلا و نقره ای که توسط زنان دردومین دوره بازیهای پاراآسیایی کسب شده نسبت به دوره قبل به ترتیب سه و چهار برابر رشد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار