رئیس اوقاف زرندیه در گفت و گو با پانا:

وقف در گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی تاثیرگذار است

خبرگزاری پانا: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه گفت: آثار پربرکت وقف در قرن های گذشته باعث فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه ها، دارالعلم ها، بیمارستان ها و دانشکده های اسلامی شده و انجام اقدامات علمی به این منبع مالی بستگی داشته است.

کد مطلب: ۲۶۳۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام کرمی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: مدارس قدیم و عموما برخی از مدارس جدید با درآمد موقوفات اداره و حتی حقوق مدرسین، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و حتی وسایل تحصیلی از محل درآمد موقوفات تامین شده است که این مهم خود عظمت و شکوه وقف را می رساند.

وی ادامه داد: فرهنگ وقف به عنوان یک نظام تاثیرگذار بر روی جامعه اثرگذار خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه اظهار داشت: در حال حاضر نیز فرهنگ وقف به خوبی در سطح جامعه گسترش یافته و اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

حجت الاسلام کرمی بیان کرد: یکی از این طرح ها، اجرای طرح مهر تحصیلی است که با هدف اجرای امینانه به نیات واقفین و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل امینانه نسبت به موضوع وقف در سطح جامعه، به مناسبت بازگشایی مدارس در 16 استان کشور برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا 20 بسته لوازم التحریر به ارزش 550 هزار ریال برای هر دانش آموز، از محل نیت مرتبط و با همکاری آموزش و پرورش بین دانش آموزان نیازمند دبیرستان حضرت رقیه (س) محل آسیابک مامونیه توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه گفت: امید می رود بوسیله این طرح ها و تبلیغات آن در سالی که مزین به فرهنگ و مدیریت جهادی است، فرهنگ وقف در سطح جامعه گسترش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار