ایجاد شعب تخصصی قانون کار در مراجع قضایی

خبرگزاری پانا: مدیرکل بازرسی کار وزارت کار گفت: در صورت موافقت وزیر دادگستری و قوه قضائیه، شعب تخصصی قانون کار در مناطق مختلف کشور تشکیل می شود.

کد مطلب: ۲۶۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد اصابتی گفت: شعب تخصصی قانون کار در مراجع قضایی ایجاد می شود. مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد شعب تخصصی قانون کار در مراجع قضایی خبر داد.

اصابتی اظهارداشت: در فصول مختلف قانون کار جمهوری اسلامی ایران، تمهیدات و راهکارهای مناسبی برای صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین به منظور اجرای دقیق تمامی مفاد قانون، بازدارندگی و ضمانت اجرایی آن؛ مجازات های جزایی و کیفری در فصل یازدهم قانون کار پیش بینی شده که درحال حاضر توسط شعب مختلف مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: با توجه به تخصصی بودن مباحث مربوط به قانون کار و ضرورت کاهش زمان رسیدگی به دعاوی در راستای کاهش و پیشگیری وقوع جرم و تکلیف بند "و" ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و ماده 203 قانون کار که علاوه بر وزارت کار، دادگستری نیز مامور اجرای قانون تعیین شده است، امیدواریم با مساعدت وزیر دادگستری و قوه قضائیه در آینده نزدیک شعب تخصصی قانون کار در سراسر کشور تشکیل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار