دهیاران بعنوان مدیران محلی نقش بزرگی در عمران وآبادانی روستاها دارند

خبرگزاری پانا: فرماندار درجلسه مشورتی دهیاران گفت:دهیاران بعنوان مدیران محلی نقش بزرگی در عمران وآبادانی روستاها دارند.

کد مطلب: ۲۶۱۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین عباسی فرماندار شاهین دژ ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی دهیاران گفت: دهیاران بعنوان مدیران محلی نقش بزرگی در عمران وآبادانی روستاها دارند. ایشان ضمن تاکید برلزوم تقویت نقش دهیاران در عرصه مدیریت امور روستا و انجام وظایف قانونی دهیاران گفت: باید پیشنهادات عملی وبرنامه های دهیاران در توسعه و آبادانی روستا گنجانده شود .

حسین عباسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر اساس ارزش های دینی واسلامی ظهور وبروز نمود انقلاب اسلامی دمکراسی را بر پایه ارزش های دینی واسلامی به مردم ارزانی داشت. در واقع اساس نظام ما به مردم سالار دینی است .
فرماندار شاهین دژ با اشاره به نقش وجایگاه شوراها گفت: شوراها تجلی اراده مردم در اداره امور کشور است به همین دلیل در فرآیند اداره امور کشور دارای مقام وجایگاه بزرگ وتاثیر گذاری است همچنانکه در قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است .
وی با تاکید بر نقش و کارکرد مهم فرهنگ گفت: دهیاران نقش فرهنگی بزرگی در توسعه فرهنگی کشور دارند باید این کارکرد فرهنگی در روستاها توسط دهیاران تقویت ورشد پیدا بکند نباید از رویکرد فرهنگی موثر در روستاها غافل ماند .
عباسی با اشاره به خدمات عمومی دولت تدبیر وامید خاطر نشان کرد: در بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف موفقیت های ارزشمندی بدست آمده که می توان کاهش نرخ تورم، لغو تحریم ها، ثبات اقتصادی درکشور و ایجاد آرامش و ثبات وامید در زندگی را از جمله این موفقیت ها نام برد.
فرماندار شهرستان شاهین دژ اضافه کرد: دولت در یک سال گذشته، زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرده تورم را مهار نموده وخواهان تک رقمی نمودن آن نیز است دولت جلوی بسیاری از حیف ومیل ها را گرفته وبصورت هدفمند برنامه های توسعه وپیشرفت کشور را دنبال می کند.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های دولت در حوزه سیاست خارجی در شرایطی که پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت ارجاع داده شده بود گفت: عملکرد دولت در سیاست خارجی موفقیت های چشمگیری را در پی داشت که در سایه آن، امروز دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی ایران اعتماد کرده است
فرماندار شاهین دژ درپایان افزود : دهیاران با انسجام در جهت فعالیت بهتر تعاونی دهیاریها و تقویت آن باهم همفکری وتعامل داشته باشند همچنانکه مدیریت عالی استان نیز بارها برآن تاکید نموده اند .
درادامه این نشست مجید عبدی بخشدار مرکزی ضمن تشریح اهمیت جایگاه دهیاران در پیشبرد برنامه های عمرانی و اجرایی روستاها بر لزوم شناخت و آگاهی با قوانین و مقررات و وظایف مدون شوراها و دهیاریها تأکید نموده و خاطر نشان کرد که ما مسئولین همواره باید در این اندیشه و تفکر باشیم که خدمتگذار ملتیم وحدت و همدلی رمز موفقیت و کارایی مسئولین و خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی است . عبدی ضمن توجه بر لزوم قدرشناسی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ، به برخی از وظایف شوراها و دهیاریها از جمله پیگیری و نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز ، بهسازی ، نوسازی ، بازسازی ومقاوم سازی بافتهای مسکونی روستاها ، ساماندهی فضاهای ورزشی و تفریحی ، تخصیص عادلانه بودجه های عمرانی و تسریع عملیاتی شدن طرحهای عمرانی اولویت دار در راستای پیشرفت و آبادانی روستاها اشاره نموده و تأکید نمودند که رسیدگی به حل و فصل مسائل و مشکلات روستائیان از اولویتهای کاری دهیاران و شوراها می باشد .
دراین دیدار صمیمی دهیاران بخش مرکزی شهرستان ضمن معرفی خود پیرامون مسائل اجرایی، عمرانی و عملکردی روستاها به بحث و تبادل نظر پرداخته و گزارش مختصری از فعالیت‌های اخیرخود را در حوزه های مختلف در حضور فرماندار ارائه نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار