اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی گورش در گمیشان

خبرگزاری پانا: فرماندار گمیشان از برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی گورش در گمیشان خبرداد.

کد مطلب: ۲۵۴۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: فرماندار گمیشان از برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی گورش در مهرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان گمیشان بدلیل وجود فرصتهای گردشگری و داشتن پهلوانان نام آور کشتی گیر، به عنوان مکان برگزاری این مسابقات انتخاب شده است.

امانگلدی ضمیر در اولین جلسه هماهنگی برگزاری کشتی سنتی گورش، آئین ها و موسیقی های سنتی اظهار کرد: کشتی سنتی گورش، آئین ها وموسیقی های سنتی میتواند نمادی برای معرفی فرهنگ یک منطقه باشد واین کشتی سنتی بعنوان ورزش پهلوانی شناخته شده است.

وی افزود: بازیهای بومی محلی و سنتی که در زندگی به آن اهمیت می دهیم، برخاسته از فرهنگ و باورهای فرهنگی است و از آنجاییکه بر خاسته از بطن مردم است، موجب ایجاد صلح و دوستی می شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان نیز در این جلسه گفت: مسابقات بین المللی کشتی گورش، آئین و موسیقی های سنتی و بومی محلی در مهرماه سال جاری در روستای آلتین تخماق برگزار خواهد شد.

بزونه ادامه داد: در این مراسم از 22استان کشور و10کشور همسایه نیز دعوت بعمل می آید .

این مسابقه با همکاری فرمانداری گمیشان، اداره کل ورزش وجوانان استان، دفتر امور شهری وشوراهای استانداری، دفتر امور روستایی وشوراها استانداری، هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان، صداوسیمای مرکز استان، شهرداریها و دهیاریهای تابعه گمیشان و با اعتبار مالی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار