استاندار اردبیل:

سفر رییس جمهور به اردبیل تحول زیربنایی به وجود می‌آورد

خبرگزاری پانا:استاندار اردبیل گفت: سفر رییس جمهور به اردبیل تحول زیربنایی به وجود می‌آورد.

کد مطلب: ۲۵۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مجید خدابخش در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل و در گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت : این سفر قطعاً ثمرات بسیار فراوانی را برای استان به همراه دارد که ما نیز در حد توان خود سعی می‌کنیم تا زیرساخت‌ها و زیربناها برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه بهتر و شایسته فراهم آید.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به اردبیل و تخصیص 100 درصدی اعتبارات برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و عملیاتی شدن بسیاری از این طرح‌ها طی دو سال آینده، تصریح کرد: امیدواریم با فعال شدن همه پروژه‌های اساسی در توسعه استان بتوانیم از منابع موجود استفاده حداکثری را داشته باشیم.

استاندار اردبیل، اهمیت سرمایه‌گذاری‌ با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز را یادآور شد و گفت: راه‌آهن، تکمیل سد کوثر، اختصاص منابع اعتباری برای سدهای مرزی، پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی، الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری، تکمیل بخش بخار نیروگاه سبلان، اجرایی شدن شبکه‌های آبیاری مدرن و طرح‌های زیربنایی بسیار زیاد در بخش‌های بهداشتی، درمانی،‌ آموزشی و فرهنگی از ثمرات و نتایج این سفر است.

خدابخش افزود : در سایه حضور کاروان دولت تدبیر و امید در استان اردبیل، توسعه نیروگاه سبلان با یک هزار و 300 میلیارد تومان آغاز شده که با این طرح ما تا 20 سال آینده در تأمین برق مشکلی نداریم و ظرفیت تولید تا 960 مگاوات افزایش می‌یابد.

وی، دومین زیرساخت مورد نیاز را راه‌آهن عنوان کرد و ادامه داد: برای این پروژه نیز 207 میلیون یورو از محل فاینانس اختصاص می‌یابد تا در مدت چهار سال راه‌آهن اردبیل که حالت نیمه‌‌تعطیل پیدا کرده، اجرایی و شکل فعال به خود بگیرد.

استاندار اردبیل از فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین به عنوان زیرساخت اساسی در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خبر داد و بیان کرد: برای هموطنان شمال استان اردبیل نیز قطعاً اتصال به منطقه آزاد ارس در بخش تجاری خاصیت و ثمرات مفیدی را به همراه دارد که علاوه بر رونق گردشگری، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مثبت اقتصادی، کاهش بیکاری در منطقه اتفاق می‌افتد.

وی ، تأکید رییس جمهور و دولت را بر توسعه 83 هزار هکتار از شبکه‌ آبیاری مدرن یادآور شد و اضافه کرد: این پروژه با یک هزار و 800 میلیارد تومان در مدت چهار سال اجرا می‌شود که در کنار آن می‌توان از تسهیلات 8 میلیارد دلاری مهار آب‌های سطحی استفاده کرد.

خدابخش همچنین عملیاتی شدن طرح‌های مهم اقتصادی در شمال استان اردبیل را به ویژه فرآوری محصولات تولیدی بیان کرد و گفت: ‌این کار می‌تواند ما را از مسیر خام فروشی به سمت عرضه محصولات با ارزش افزوده بیشتر هدایت کند.

رییس شورای اداری استان اردبیل با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، افزود: به میمنت هفته دولت 378 طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری 231 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار