اولین جشنواره سفره ایرانی (آش های محلی) در محل فرهنگسرای فناوری و رسانه سازمان فرهنگی تفریحی مشهد

خبرگزاری پانا: اولین جشنواره سفره ایرانی (آش های محلی) با هدف ترویج و توسعه فرهنگ استفاده ازغذاهای سالم و بهداشتی و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های زنان مشهدی منطقه 9 در محل فرهنگسرای فناوری و رسانه سازمان فرهنگی تفریحی مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۲۵۰۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آمنه فاضلی بختیاری؛ کارشناس ارشد تغذیه به عنوان کارشناس و داور در این برنامه حضور پیدا کردند و هدف از برگزاری این جشنواره را جایگزینی غذاهای سنتی و محلی با غذاهای پر چرب و مضر امروزی عنوان كرد و آن را عاملی سبب ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه برای شناساندن غذاهای اصیل و بومی دانست. وی غذا را به عنوان یكی از اساسی ترین نیاز های انسان برای بقا و نقش مهم آن در زندگی روزمره عنوان كرد و افزود: رابطه مستقیم غذا با تندرستی و سلامت جسمی و حتی روانی افراد و تایید دانشمندان علوم تغذیه است.

این جشنواره با حضور 17 نفر از زنان هنرمند برگزار شد و از میان آش های پخته شده توسط داور محترم مورد ارزیابی قرار گرفت و به 5 نفر از شرکت کنندگان که بهترین آش ها را از نظر کیفیت، طعم و ظاهر غذا، استفاده کم از نمک و روغن آماده کردند جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار