معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبرداد:

برگزاری اردوی سراسری دانش آموزان عشایر کشور در مشهد

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اردوی سراسری دانش آموزان عشایر کشور در تاریخ 17 مرداد تا 27 مرداد به میز بانی مشهد برگزار می شود.

کد مطلب: ۲۴۴۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، طاهره عرفانیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این اردو در دو گروه 750 نفره از دختران و پسران متوسطه ی اول و دوم با اولویت انتخاب دانش آموزان عشایر زیارت اولی به صورت جداگانه برگزار می شود.
وی اظهار افزود: امسال چهاردهمین سال برگزاری اردو است که البته بیشتر این اردوها به میزبانی مشهد مقدس بوده و دلیل آن وجود بارگاه مطهر آقا علی ابن موسی الرضا است.
وی در تشریح اهداف این اردو گفت: یکی از اهداف زیارت است و اینکه دانش آموزان عشایر هر استان با آداب، رسوم و نوع لباس عشایر استان های دیگر آشنا شوند و با آنها هم اندیشی کنند، یکی دیگر از اهداف این اردو می باشد.
عرفانیان ابراز کرد: در حاشیه این اردو نیز دو نمایشگاه خواهیم داشت، نمایشگاه اول با موضوع زندگی ایلی و کوچ نشینی، برپایی سیاه چادر، آداب و رسوم و دست ساخته ها و نمایشگاه دوم، حوزه عکس دانش آموزی ، فعالیت دانش آموزان و دست ساخته ها می باشد.
وی ادامه داد: دو نوبت زیارت، برنامه های اردویی، مسابقات برپایی چادر، گره زنی طناب، بازی های بومی و محلی و آموزش های خاص و شبی با قرآن و جشنواره غذا از برنامه های این اردو است.
وی افزود: یکی از برنامه ها شب ایرانی است که دانش آموزان می نشینند و دور هم آداب و رسوم خود را برای سایر استان ها معرفی می کنند.
معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: 22 استان که عشایر دارند در این اردو شرکت می کنند و سهمیه ی خراسان 23 پسر و 23 دختر می باشد. 17 مرداد افتتاحیه ی اردوی پسران و 22 مرداد افتتاحیه اردوی دختران است.
وی در پایان گفت: سعی ما بر این است که میزبان خوبی باشیم و دانش آموزان با خاطره های خوب به استان خود بر گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار