حدیث سلسله الذهب در 1235 متر نوشته می شود

خبرگزاری پانا: حدیث سلسله الذهب به طول 1235 متر برای نخستین بار در تاریخ با همت اصناف و خوشنویسان نیشابوری در شهر قلمدان های مرصع با حضور پرشور مردم نگارش شد.

کد مطلب: ۲۳۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبداله قدمیاری عضو ستاد مردمی بزرگداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور اظهار كرد: مردم ولایتمدار و عاشقان اهل بیت (ع) در نیشابور پس از 1235 سال از تاریخ ورود امام رضا(ع) به این شهر مذهبی بار دیگر با آفرینش صحنه های با شكوهی از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت (ع) تاریخ را تكرار كرده و درحركتی نمادین پارچه نویسی 1235 متری حدیث سلسله الذهب در نیشابور رابرای نخستین بار در تاریخ معاصر با حضور پرشور مردم ثبت كردند.

رییس اتاق اصناف نیشابور گفت: در این حركت مردمی كه با اهتمام اصناف و خوشنویسان نیشابوری صورت گرفت بار دیگر قلمدان های مرصع به تحریر در آمدند و پس از سال 200 هجری قمری باز حدیث شریف سلسله الذهب را با حضور پرشور مردم نگارش كردند.

وی خاطر نشان كرد: حدود 30 نفر از خوشنویسان در خیابان شریعتی نیشابور گرد هم آمدند و در جمع مردم ولایت مدار نیشابور ثبت بزرگ ترین حدیث تاریخ تشیع را كه تداوم ولایت و حصار امن توحید نبوت، امامت و ولایت را از آغاز تا ظهور دولت حضرت مهدی(عج) «كلمه لااله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی بشروطها و انا من شروطها» بود را به طول 1235 متر نگارش كردند.

قدمیاری یادآور شد: بزرگداشت این رخ داد عظیم تاریخی باید جایگاه ویژه ای را داشته باشد كه باعث پیوند روزگار ما با امامت و ولایت می باشد و با وجود نیات پاك مردمانی كه دارای اندیشه پاك ولایی هستند دركشور متعلق به امام زمان (عج) با تفكر اصیل و ناب مبتنی بر حدیث سلسله الذهب جایگاه والایی را داراست.

رییس اتاق اصناف نیشابور تصریح كرد: این مراسم با همكاری، اداره صنعت، معدن وتجارت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، نیروی انتظامی، انجمن خوشنویسان، كانون بسیج هنرمندان و ستاد بزرگداشت سالروز ورود امام رضا «ع» شهرستان نیشابور برگزار شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار