افزایش ۱۳ درصدی حجم سفرها/ سامانه نظارت مردمی ۱۱۰۱۲۰ خط قرمز پلیس است

خبرگزاری پانا:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه حجم سفرها نسبت به هفته قبل در کل کشور ۱۳ درصد افزایش داشته است، گفت: سامانه نظارت مردمی ۱۱۰۱۲۰ خط قرمز پلیس است.

کد مطلب: ۲۲۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

فارس نوشت:

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا امروز در بازدید از مرحله اول اجرای طرح تعطیلات تابستانی در پلیس راه تهران-قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح یعنی از 21 خرداد ماه تا حال حاضر سفرها روبه افزایش بوده است و تا این لحظه حجم سفرها 13 درصد نسبت به هفته قبل در کل کشور افزایش داشته است.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در دستور کار تابستان امسال قرار گرفته است این است که همه دستگاه‌ها مثل هلال احمر، امداد خودرو، اورژانس، آتش‌نشانی پابه‌پای پلیس حضور دارند و یکی از موضوعاتی که به طور جدی در دستور کارمان است کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر که همان سامانه 110120 است که این سامانه امکان را برای مردم فراهم می‌کند تا در هر مکان و هر زمان با پلیس مرتبط باشند.

سردار مومنی افزود: این سامانه این امکان را می دهد تا مردم تخلفات رانندگان را با شماره 110120 به پلیس اطلاع دهند که 7 کد برای آن مشخص شده است و برخی از آن مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است و یک کد مربوط به تقدیر و تشکر از راننده است یعنی این صرفا برای بیان تخلفات نیست و امکان ارزیابی تعاونی مربوطه و راننده را فراهم می‌کند و مردم می‌توانند تخلفات رانندگان را مثل سرعت غیرمجاز صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توقف برای اقامه نماز را گزارش کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص نچسباندن برچسب سامانه 110120 توسط رانندگان در خودروها اظهار داشت: این رویکرد و اتفاق جدید است و این امکان را برای مردم فراهم می‌کند در جایی که پلیس حضور فیزیکی ندارد ارتباط برقرار کنند و این طرح حتما اجرا شده و بازگشت به عقب وجود ندارد و همه تعاونی‌ها و رانندگان ملزم هستند این کار را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: تماس‌هایی که گرفته می‌شود بعضا تقدیر، تشکر، تذکر و اعمال قانون بوده است که مجموعه این‌ها باعث شده است تا از زمان اجرای طرح با کاهش تصادف در ناوگان حمل و نقل عمومی روبرو باشیم.

سردار مومنی به تجربیات سال‌های گذشته در خصوص حجم سفرها اشاره کرد و افزود: با نزدیک بودن ماه مبارک رمضان سفره افزایش پیدا می‌کند و در هفته پایانی ماه شعبان مردم قصد سفر می‌کنند و از مردم می‌خواهیم قوانین را رعایت کنند که یکی از این نکات این است که گرمای زیاد باعث پایین آمدن تمرکز راننده می‌شود و خواهشمندیم در روزهای گرم به ازای هر دو ساعت رانندگی استراحت کرده و از سرعت غیر مجاز پرهیز کنند.

وی یادآور شد: بیش از 70 درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز و واژگونی در اثر خواب‌آلودگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص خط قرمز پلیس در طرح تابستانی خاطر نشان کرد: موضوعات اصلی سامانه مردمی 110120 و تخلفات سرعت و سبقت غیر مجاز است که به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار