معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

باید برای افزایش درآمد مردم و توسعه اشتغال روستایی تلاش کنیم

خبرگزاری پانا:معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت:باید برای افزایش درآمد مردم و توسعه اشتغال روستایی تلاش کنیم

کد مطلب: ۲۲۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید ابوالفضل رضوی در همایش فرمانداران، بخشداران، دهیاران منتخب، روسای شوراهای اسلامی روستایی و مدیران عامل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌های آذربایجان شرقی در تبریز، افزود: روستاها پایگاه‌های اقتصاد مقاومتی هستند و باید کمک کنیم که روستاییان بتوانند از سرمایه‌های خود به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به این که یک‌سوم جمعیت استان آذربایجان شرقی، روستایی هستند، افزود: به طور میانگین هر روستا دو برابر جمعیت خود، مهاجر فرستاده است، بنابراین یکی از مسایل مهم در توسعه روستایی استفاده از این ظرفیت بالقوه است.

رضوی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست کسانی را که مهاجرت کرده‌اند شناسایی و برای مشارکت در توسعه روستاها دعوت کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه کمبود درآمد، تبعیض در خدمت‌رسانی و عدم آموزش‌های مناسب را از جمله مشکلات روستاییان دانست و افزود: در کنار اینها اصرار روستاییان به روش‌های گذشته مشکلاتی را در مسیر توسعه روستایی ایجاد کرده است که باید اصلاح شود.

رضوی با بیان این که تولید ثروت لازمه عدالت اجتماعی است، افزود: امروز باید برای افزایش ثروت روستاییان و جلب مشارکت مردم در توسعه روستایی برنامه داشته باشیم.

وی در این راستا پیشنهاد کرد شوراهای اسلامی و دهیاری‌های استان شرکت‌هایی را تاسیس کنند که با جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی و با استفاده از تسهیلاتی که دولت ارایه خواهد کرد، طرح‌های مناسب برای توسعه روستایی را به استانداری ارایه کنند.

رضوی با بیان این که عمران روستایی برای نگه داشتن مردم در روستاها کافی نیست، افزود: 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان شرقی از همه امکانات زیرساختی برخوردار هستند، با این وجود مهاجرت از روستاها همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: باید برای افزایش درآمد مردم و توسعه اشتغال روستایی تلاش کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پایان با تاکید بر نقش روستاها در توسعه اقتصاد ملی، تقویت شوراهای اسلامی، توجه به بحث اشتغال روستایی، حمایت از تولید محصولات کشاورزی و جلب مشارکت مردم در توسعه روستایی را از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار