مشاور استاندار فارس در امور نفت، گاز و پتروشیمی:

پالایشگاه دوم شیراز نقش مهمی در رشد تولید و اشتغال در استان فارس دارد

خبرگزاری پانا: عربی گفت: احداث پالایشگاه دوم شیراز نقش مهمی در فضای اقتصادی استان دارد و موجب رشد تولید و اشتغال زایی خواهد شد.

کد مطلب: ۲۲۷۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خرگزاری پانا، امین عربی با بیان این كه این پروژه با عزم ملی و مدیریت جهادی در استان احداث خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر بخش مهمی از بنزین مورد نیاز فارس از طریق استان های همجوار تامین می شود كه با احداث پالایشگاه دوم شیراز، علاوه بر تامین بخشی از فرآورده های نفتی استان، مشكلات مربوط به انتقال سوخت در فارس نیز مرتفع خواهد شد.
مشاور استاندار فارس در امور نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینكه مالك اصلی پالایشگاه دوم شیراز به زودی مشخص خواهد شد، افزود: سهام این پالایشگاه كه از مصوبات دولت در سال86 است متعلق به شركت توسعه صنایع پالایش نفت ایران، شركت سرمایه گذاری ایران و شركت پالایش و پخش فرآورده های نقتی است كه در فرابورس به مالك جدید واگذار خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: تسریع در اجرای پالایشگاه دوم شیراز با نام شركت پالایش پارس فرایند شیراز مورد تاكید مدیریت ارشد استان و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی می باشد و به منظور ساخت آن تلاش ها و پیگیری های زیادی صورت گرفته است.
عربی با بیان این كه تسریع در ساخت مجتمع اتان گیری پالایشگاه گاز پارسیان یكی دیگر از طرح های مهم استان فارس محسوب می شود، اظهار داشت: این پروژه نقش مهمی در راه اندازی دیگر پروژه های استان دارد و با توجه به ارزش افزوده بالای تولید اتان انتظار می رود شركت ملی گاز ایران، با در نظر گرفتن این موضوع كه تاخیر در ساخت آن هزینه فرصت زیادی را از دست داده است و با توجه به الگوی اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت تدبیر و امید و نقشی كه این پروژه در زنجیره صنایع تعریف شده استان دارد، بستر لازم را جهت تسریع در اجرای این پروژه فراهم كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار