مدیرنظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درگفت وگو با پانا :

استاندارهای تولیدخودرو کف کیفیت نیست / ایمنی مصرف کننده در تعیین استانداردها موردتوجه قرار می گیرد

خبرگزاری پانا: مدیرنظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: استاندارد های ایران در تولید خودرو کف کیفیت نیست بلکه الگویی است که براساس آن ایمنی مصرف کننده مورد توجه قرار می گیرد .

کد مطلب: ۲۲۴۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

مهدی مرندی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا عنوان کرد:52 مورد از استانداردهای 55 گانه ای که در اروپا در مورد خودروها رعایت می شود از استانداردهای الزامی است که در تولید خودروهای داخلی نیز مورد توجه واقع می شود .


وی ادامه داد: نصب ایربگ یا ترمز ای بی اس در دنیا الزامی نیست اما در کشور به دلیل شرایط رانندگی و کیفیت خودروها الزامی شده است و با وجود الزامی نبودن ایربگ در اروپا برخی خودروها حتی تا 10 ایربگ نصب می شود .


مرندی مقدم عنوان کرد: با وجود آنکه نصب ترمز ای بی اس در اروپا از استانداردهای الزامی نیست اما در کشور ما نصب آن به دلیل بحث امنیت رانندگان و سرنشینان الزامی شده است و در مورد آتش خاموش کن هم الزامی شده است .


وی ادامه داد: بحث ایمنی و حوادثی که برای مصرف کننده خودرو ایجاد می شود در زمره استانداردهای اجباری در کشور است اما رنگ خودرو ، کیفیت آپشن ها و سایر امکاناتی که به راحتی بیشتر خودرو منجر می شود در زمره استانداردهای اجباری نیست .


وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح استانداردهای خودرو در دستور کار قرار دارد ، ادامه داد: استانداردهای کشور کاملا به روز است و در اروپا مورد استفاده واقع می شود و قرار نیست که در تدوین استانداردها از اروپا جلو بزنیم مگر آنکه در تولید خودرو خود طرح و سازنده باشیم و در تدوین استاندارد نیز از آنها جلو بزنیم .


مرندی مقدم خاطرنشان کرد: علاوه بر 55 استاندارد الزامی در تولید خودرو استاندارد 50 قطعه نیز اجباری شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار